آرشیو چهارشنبه ۲۷ تیر ۱۳۸۶، شماره ۱۸۸۵۳
اخبار کشور
۲
خبر ویژه

آب در لانه مورچگان!

«این دانشجویان به تحریک شما دست به این کار زده اند، به قول کیهان نقش پیاده نظام حزب شما را بازی کرده اند، چرا حالاکه کارشان به زندان کشیده دیگر سراغ آنها را نمی گیرید؟...

اگر بخواهید مثل گذشته نقش فرماندهان بی خیال را بازی کنید ما ساکت نمی نشینیم و خبرهای داغی برای مردم داریم که به نفع شما نیست...»

اقدام حزب مشارکت در برپایی مراسم اعلام همبستگی با برخی از دانشجویان زندانی که تعدادی از آنها به جرم اهانت به رسول اکرم(ص) در نشریات دانشجویی بازداشت شده اند، تعجب آور به نظر می رسید و مخصوصا انعکاس گسترده آن در صفحات اول روزنامه های زنجیره ای با توجه به جرم بازداشت شدگان حیرت انگیز بود. چرا که حمایت آشکار حزب مشارکت از اهانت کنندگان به مقدسات اسلام با تلاش گسترده مدعیان اصلاحات برای پاک کردن گذشته تناقض داشت، اما، یک خبر موثق حکایت از آن دارد که این اقدام حزب مشارکت در پی تهدید برخی از دانشجویان که مضمون این تهدید در صدر نوشته پیش روی آمده، صورت پذیرفته است و حزب یاد شده از ترس افشاگری دوستان دانشجویان بازداشت شده و یا اعتراف بازداشت شدگان مراسم مورد اشاره را برپا کرده است.

گفتنی است در پوستر مراسم که تصویر آن در صفحه اول شماره روز دوشنبه25/4/86 روزنامه شرق آمده است عبارت «دوستانمان را آزاد کنید، REALES OUR FRIENDS » به فارسی و لاتین نقش بسته است و خبر موثق کیهان حاکی از آن است که عبارت انگلیسی برای خبرنگاران خارجی و انعکاس خبر این مراسم از سوی آنان بوده است و اما چرا حزب مشارکت اصرار داشته که سند برپایی این مراسم را برای خبرنگاران خارجی ارائه دهد، پرسشی است که به نظر می رسد با اعترافات احتمالی هاله اسفندیاری، کیان تاجبخش و برخی دیگر از عوامل آمریکایی مرتبط با تعدادی از مدعیان اصلاحات، بی ارتباط نباشد.

شایان ذکر است که افرادی از حزب مشارکت و مدعیان بعد از بازداشت هاله اسفندیاری، کیان تاجبخش و نیز دانشجویان اهانت کننده، ضمن آن که در مطبوعات وابسته خود سعی در مخدوش جلوه دادن اعترافات احتمالی آنان را داشتند، در محافل خصوصی نیز وحشت و اضطراب خود را پنهان نمی کردند.

اینهمه در حالی است که خیل عظیم دانشجویان با سلیقه های مختلف، اقدام چند دانشجوی اهانت کننده را محکوم کرده و آن را حرکتی مشکوک به منظور بدنام کردن دانشجویان دانسته اند.