آرشیو چهارشنبه ۲۷ تیر ۱۳۸۶، شماره ۱۸۸۵۳
اخبار کشور
۳

معاون وزیر صنایع: ظرفیت تولید گوشی تلفن از مرز 6 میلیون می گذرد

سومین کارخانه تولید تلفن همراه با ظرفیت تولید سالانه دو میلیون دستگاه گوشی در سه مدل در شیراز افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، محسن شاطرزاده معاون اقتصادی و امور بین الملل وزارت صنایع و معادن در مراسم افتتاح سومین کارخانه تولید گوشی تلفن همراه در شیراز گفت: با راه اندازی چهارمین کارخانه تولید گوشی تلفن همراه در کشور در چند روز آینده ظرفیت تولید گوشی تلفن همراه از 6 میلیون عدد در سال خواهد گذشت.

وی راه اندازی این تعداد کارخانه در مدت زمان پس از افزایش تعرفه ها در پائیز 85 را جهش بزرگی در تولید داخل دانست و گفت: تولید گوشی تلفن همراه در کشور مدیون حمایت های همه جانبه دولت نهم به خصوص رئیس جمهور، معاون اول رئیس جمهور و وزیر صنایع و معادن بوده و همکاری های سایر دستگاه ها را نیز نباید از نظر دور داشت.

معاون اقتصادی و امور بین الملل وزارت صنایع و معادن گفت: تولید تلفن همراه براساس مصوبه شورای اقتصاد و در راستای سند راهبرد صنعت کشور و در جهت توسعه صنایع تک از سال 1385 در وزارت صنایع و معادن سیاستگذاری شده که هم اکنون به بار نشسته است.

شاطرزاده خاطرنشان کرد: قطعا تولید تلفن همراه در داخل با توجه به رشد تقاضا در کشور که در 5 سال آینده بالغ بر چهل میلیون عدد می شود اولا باعث ارتقاء دانش IT در کشور بوده، ثانیا به رشد اشتغال در کشور کمک شایانی کرده، ثالثا دانش نرم افزاری را به کشور منتقل می کند، رابعا ارزش افزوده قابل توجهی از این کالارا به داخل کشور منتقل کرده و از همه مهمتر سرمایه قابل توجهی را در کشور تولید می کند که برای رشد اقتصاد کشور کارساز است.

این کارخانه که خط تولید و مونتاژ آن در مدت زمان کوتاهی طراحی و راه اندازی شده است ظرفیت تولید سالانه دو میلیون دستگاه گوشی تلفن همراه را دارد و در ابتدا سه مدل گوشی بصورت SKD در آن تولید می شود و ظرف شش ماه آینده تولید به صورت CKD تبدیل خواهد شد.