آرشیو چهارشنبه ۲۷ تیر ۱۳۸۶، شماره ۱۸۸۵۳
اخبار کشور
۳

در سن 79سالگی و بر اثر عارضه مغزی مولودی خوان برجسته کردستان درگذشت

«خلیفه میرزا آغه غوثی» پدر دف کردستان و استاد مولودی خوان و موسیقی عرفانی ایران دوشنبه شب در سنندج درگذشت.

خلیفه میرزا آغه غوثی در سال 1307 در سنندج دیده به جهان گشود و پس از آموزش قرآن و احکام دین، از همان آغاز روزهای نوجوانی به دلیل عشق و علاقه و ارادت خاص به خاندان پیامبر«ص» در کسوت طریقت علوی، قادریه و کسنزانی، ساز عرفانی دف را به دست گرفت و با صدای دل انگیز خود و دفش مجالس مذهبی و دینی را در استان کردستان به ویژه شهر سنندج و در ماه مولود «ربیع الاول» گرمی می بخشید.

وی در سالهای اخیر در بسیاری از جشنواره های بین المللی در کشورهای فرانسه، اسپانیا، آلمان، انگلستان، ایتالیا، کلمبیا، عراق و کشورهای حاشیه خلیج فارس شرکت کرد و با صدای گرم خود ندای عشق به پیامبر عظیم الشان«ص» و خاندان آن حضرت را سر داد؛ و در بسیاری از این جشنواره ها عناوین نخست را به خود اختصاص داد.

خلیفه میرزا آغه غوثی برای مردم کردستان نامی آشناست و حضور در مجالسی که با صدای دف وی رونق می یافت؛ نزد مردم از اهمیت خاصی برخوردار بود.

خلیفه میرزا آغه غوثی پس از عمری زمزمه اشعاری در نعت پیامبر اکرم«ص» و ائمه اطهار«ع» پس از یک ماه بستری در سن 79سالگی در بیمارستان به دلیل عارضه سکته مغزی به دیدار حق شتافت.

سرپرستی کیهان کردستان، درگذشت این استاد برجسته موسیقی عرفانی را به عموم مردم کردستان به ویژه خانواده آن مرحوم تسلیت می گوید.