آرشیو چهارشنبه ۲۷ تیر ۱۳۸۶، شماره ۱۸۸۵۳
اخبار کشور
۳

مدیرکل نظارت شورای نگهبان: شورا در بررسی صلاحیت ها به نفع هیچ کس مصلحت اندیشی نمی کند

مدیرکل نظارت و امور استان های شورای نگهبان گفت: شورای نگهبان در بررسی صلاحیت ها بدون حب و بغض عمل کرده و به نفع هیچ کس مصلحت اندیشی نمی کند.

نصرت الله لطفی دیروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در شاهرود افزود: ناظران شورای نگهبان در انتخابات آینده مجلس شورای اسلامی باید با آگاهی و هوشیاری کامل عمل کنند و مسئولان نظام و مجریان انتخاباتی در این انتخابات حساس ملی، نباید از کسی جانبداری کنند.

وی با اشاره به برگزاری مطلوب دو انتخابات گذشته شوراهای اسلامی شهر و روستا و مجلس خبرگان رهبری در سراسر کشور تصریح کرد: مسئولان و ناظران شورای نگهبان در این انتخابات امانتدار آرای مردمی بودند و دست اندرکاران برگزاری انتخابات آینده مجلس شورای اسلامی، نباید در این انتخابات از کسی جانبداری کنند.

مدیرکل نظارت و امور استان های شورای نگهبان شناخت حساسیت های انتخاباتی و فهم جایگاه و وظایف اطلاع رسانی و نظارتی شورای نگهبان را از مهم ترین عوامل حضور پرشور مردم در دو انتخابات گذشته توصیف کرد.

لطفی اضافه کرد: شورای نگهبان در انتخابات گذشته بدون هیچ حب و بغضی از آرای مردم امانتداری کرد و همین مسئله باعث شد تا مردم با شوق و آگاهی بیشتری به پای صندوق های رای بیایند.

وی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران در برهه کنونی، وضع حساسی را در منطقه خاورمیانه و جامعه بین الملل می گذراند و این موقعیت در طول سالهای پس از انقلاب کم سابقه بوده است.

مدیرکل نظارت و امور استانهای شورای نگهبان با اشاره به تلاش دشمنان نظام و توطئه های استکبار جهانی برای جلوگیری از ترویج فرهنگ اسلامی در کشورهای دیگر تصریح کرد: استکبار جهانی و حامیان آمریکایی و اروپایی اش قصد دارند با توسل بر حیله های مختلف، جمهوری اسلامی ایران را در جهان محدود و منزوی سازند.

لطفی اضافه کرد: آمریکایی ها می خواهند با حمله به افغانستان و عراق و تفرقه افکنی بین قومیت های متعدد ایرانی، نظام را از قدرت و حاکمیت براندازند و حتی خود نیز می دانند که سر دادن شعار حقوق تنها برای نابودی نظام اسلامی است.

مدیرکل نظارت و امور استان های شورای نگهبان در پایان گفت: شورای نگهبان تصمیمات و طرح هایی را که با قانون مغایر باشد، رد می کند و در اجرای این وظیفه جای هیچ گونه مصلحت اندیشی وجود ندارد.