آرشیو چهارشنبه ۲۷ تیر ۱۳۸۶، شماره ۱۸۸۵۳
اخبار کشور
۱۴

معاون اجرایی رئیس جمهور: تلاش برای تحقق مصوبات سفرهای استانی رئیس جمهور بزرگترین تکلیف است

معاون اجرایی رئیس جمهور تلاش برای تحقق مصوبات سفرهای استانی هیئت دولت را به عنوان بزرگترین تکلیف مدیران اجرایی خواستار شد.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از دفتر امور رسانه های ریاست جمهوری، علی سعیدلو معاون اجرایی رئیس جمهور در جلسه دست اندرکاران سفرهای استانی هیئت دولت با اشاره به برخی ضعف ها در مرحله عملیاتی و اجرایی کردن شماری از مصوبات استانی هیئت دولت اظهار داشت: مدیریت منسجم و هماهنگ برای اجرای مصوبات استانی یک اصل است و به همین دلیل باید ساختاری شکل بگیرد تا شیوه های اجرای بهینه و کامل مصوبات استانی را تدوین کند.

معاون اجرایی رئیس جمهور به تلاش های صورت گرفته در معاونت هماهنگی و پیگیری ریاست جمهوری برای اجرای مصوبات سفرهای استانی اشاره و تاکید کرد: فعالیت و اقدامات انجام شده در راستای اجرایی شدن مصوبات سفرهای استانی بیش از پیش می تواند نتایج حاصل از سفرها را در کام مردم شیرین کند.

سعیدلو گفت: اجرا و عملیاتی کردن مصوبات دولت بزرگترین تکلیف است و این مهم در بخش سفرهای استانی، اتفاق افتاده و قریب به 74درصد از مصوبات اجرایی و محقق شده است.

وی با اشاره به سخنان اخیر رهبر معظم انقلاب در خصوص سفرهای استانی هیئت دولت، تصریح کرد: تائید طرح سفرهای استانی هیئت دولت از سوی رهبر معظم انقلاب علاوه بر قوت قلب برای مجموعه دولت، بار مسئولیت خدمتگزاری خادمان ملت را نسبت به مردم، انقلاب و کشور سنگین می کند.

سعیدلو با بیان اینکه طرح سفرهای استانی به دلیل برخورداری از پشتوانه تدبیر، ضابطه و شیوه های اجرا با اهداف مهرورزی، خدمتگزاری، تعالی کشور و عدالت محوری با موفقیت انجام شده است، گفت: اکنون باید شیوه های اجرا را ضابطه مند کرده و به عنوان یک راهبرد تدوین کنیم.

معاون اجرایی رئیس جمهور، بیان کرد: هیئت دولت در دور دوم سفرهای استانی علاوه بر دیدار با مردم، ضعف ها و کاستی های احتمالی و برخی مشکلات در زمینه اجرای طرح ها را برطرف خواهد کرد. سعیدلو در پایان با بیان اینکه بخشی از عقب افتادگی کشور در بخش های مختلف به دلیل ضعف در اجرا بوده است، تصریح کرد: مجموعه اقدامات و فعالیت های دولت نهم در عرصه های گوناگون تاکنون توانسته، این گونه ضعف ها راکاهش دهد.

در ابتدای این جلسه دادخواه معاون هماهنگی و پیگیری ریاست جمهوری، گزارشی از چگونگی طراحی و هماهنگی و پیگیری مصوبات سفرهای استانی ارائه کرد.