آرشیو چهارشنبه ۲۷ تیر ۱۳۸۶، شماره ۱۸۸۵۳
اخبار کشور
۱۴

آزمون علمی سی و هشتمین المپیاد جهانی فیزیک برگزار شد

آزمون علمی سی و هشتمین دوره المپیاد جهانی فیزیک صبح دیروز در محل سالن تربیت بدنی دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار شد.

در این آزمون که به مدت پنج ساعت برگزار شد، دانش آموزان 70 تیم شرکت کننده در این رقابت ها در شرایط آزمایشگاهی یکسان و استاندارد به مسئله آزمون پاسخ دادند.

با برگزاری این آزمون رقابت های سی و هشتمین المپیاد جهانی فیزیک عملا به پایان رسید و تیم های شرکت کننده باید در انتظار اعلام نتایج آزمون نظری خود که روز یکشنبه برگزار شد و طبق ضوابط تصحیح اوراق آن باید طی 72 ساعت به پایان برسد و همچنین نتایج آزمون عملی صبح سه شنبه باشند.

سی و هشتمین دوره المپیاد جهانی فیزیک که از روز شنبه به طور رسمی در دانشگاه صنعتی اصفهان آغاز شده تا 31 تیرماه ادامه دارد. به گزارش ایسنا، طبق برنامه شرکت کنندگان تا روز اختتامیه مسابقات به برنامه های تفریحی و فرهنگی و بازدید از نقاط دیدنی اصفهان می پردازند.

همچنین اعضای کمیته علمی آزمون علمی سی و هشتمین المپیاد جهانی فیزیک که در هماهنگی و انجام امور مربوط به بخش عملی المپیاد نقش داشته اند، معرفی شدند. دکتر نهال، عضو هیئت علمی و مدیر اجرایی آزمون عملی المپیاد جهانی فیزیک اعضای کمیته علمی را به این شرح معرفی کرد: دکتر رضا اجتهادی به عنوان سرپرست کمیته علمی و مسئول برگزاری آزمون، دکتر فرهنگ لران، دکتر سامان مقیمی، دکتر رضا عسگری و دکتر نیما همدانی رجا از پژوهشگاه دانش های بنیادی، دکتر امید اخوان و دکتر شرمین خرازی به عنوان استادان دانشگاه های کشور و سیدمهدی فاضلی، آرمان اکبریان، الهام علیپور، فرشید قاسمی، مرتضی حکمتی، پویا شریعت پناهی، فرنوش فرحپور و زهرا اسکندری به عنوان مدال آوران فیزیک در المپیادهای دوره های قبل و دکتر حقیقت، دکتر توکلی و دکتر توسلی به عنوان مشاوران کمیته علمی در این بخش فعالیت می کنند.