آرشیو چهارشنبه ۲۷ تیر ۱۳۸۶، شماره ۱۸۸۵۳
اخبار اقتصادی
۴

دولت خطرپذیری صادرات به 200کشور را تضمین می کند

صندوق ضمانت صادرات ایران خطرپذیری صادرات به 200 کشور را تضمین می کند.

سیدکمال سیدعلی مدیرعامل صندوق ضمانت صادرات ایران با اعلام این مطلب، حمایت از صادرکنندگان را با توجه به خطرهای سیاسی و تجاری در روند صادرات از جمله وظایف محوله به صندوق برشمرد. وی، عدم دریافت بموقع مطالبات از خریداران خارجی را از جمله مشکلات صادرکنندگان بیان کرد و گفت: نبود تشکل های بزرگ صادراتی از جمله مشکلات صادرات غیرنفتی کشور است.

به گفته سیدعلی، واحدهای اقتصادی کشور کوچک هستند و به همین سبب نمی توانند با صادرکنندگان بزرگ دنیا که از همین صادرکنندگان کوچک تشکیل شده اند رقابت کنند.

وی افزود: صندوق ضمانت صادرات ایران کارمزد خود را نسبت به سال گذشته 32درصد کاهش داده است.

سیدعلی افزود: تعهدات صندوق ضمانت در سال 84، 390میلیون دلار بود که این رقم در زمان حاضر به 480میلیون دلار افزایش یافته است.

سیدعلی، تعامل بانکهای سایر کشورها را از دیگر اقدامات صندوق ضمانت صادرات ایران برشمرد و گفت: براساس طبقه بندی انجام شده، صندوق ریسک های سرمایه گذاری و صادرات به سایر کشورها و طرف های تجاری را پذیرفته است.

وی افزود: تضمین صندوق به تولیدکنندگان که کالای خود را به صادرکنندگان جهت صادرات می سپارند، پرداخت وام به صورت ارزی، انجام انواع بیمه نامه جهت پوشش خطرپذیری و تضمین خرید کالاو خدمات ایرانی توسط کمپانی های خارجی تا سقفی معین را از دیگر حمایت هایی برشمرد که صندوق در دست اجرا دارد.