آرشیو چهارشنبه ۲۷ تیر ۱۳۸۶، شماره ۱۸۸۵۳
اخبار اقتصادی
۴

وزیر کار از راه اندازی بانک طلادر ابتدای مرداد خبر داد

وزیر کار و امور اجتماعی از آغاز به کار رسمی بانک سپرده گذاری طلااز سالروز ولادت حضرت علی(ع)- 6مردادماه- خبر داد.

دکتر محمد جهرمی در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: قرار است بانک طلااز سوی بانک های کشور و صندوق مهر امام رضا(ع) با هدف جذب سرمایه های راکد خانوارها در مسیر توسعه و اشتغال راه اندازی شود.

جهرمی اظهار داشت: خوشبختانه این حرکت توسط بانک رفاه شروع شد که در پی آن نیز بانک کارگشایی هم اعلام آمادگی کرده است.وی تصریح کرد: براساس اعلام بانک رفاه، قرار است از روز ولادت حضرت علی(ع) به طور رسمی کار جذب سپرده های سکه بهار آزادی که استاندارد بانک مرکزی را دارند، شروع شود.

وزیر کار و امور اجتماعی اظهار امیدواری کرد این حرکت باعث ایجاد امنیت لازم برای سرمایه های خانواده ها شود که طی آن افراد بتوانند از مزایای ایجاد صندوق جدید و اجر معنوی و دنیوی نیز برخوردار شوند.جهرمی بیان داشت: افراد می توانند سپرده های خود را به عنوان صندوق و هرزمانی که بخواهند برداشت کنند و هم اینکه در سپرده اینگونه سرمایه ها به صورت قرض الحسنه برای جوانان سهیم باشند.

وی واگذاری سپرده های طلارا به عنوان قرض الحسنه از ویژگی های خوب کار دانست و ادامه داد: قرار است علاوه بر استفاده سپرده گذاران از جوایز بانکی، درجهت ایجاد اشتغال و مسکن و تسهیل ازدواج جوانان نیز حرکت شود.به گزارش مهر، برآوردهای اولیه نشان می دهند که بیش از یکصدمیلیون سکه به عنوان سرمایه های راکد در اختیار خانواده هاست و تاکنون در مسیر تولید و سرمایه گذاری قرار نگرفته اند.