آرشیو چهارشنبه ۲۷ تیر ۱۳۸۶، شماره ۱۸۸۵۳
اخبار خارجی
۱۶

محمود عباس برای سرکوب حماس از اولمرت چراغ سبز گرفت

«محمود عباس»، در دیدارش با نخست وزیر رژیم صهیونیستی در بیت المقدس، برای سرکوب جنبش مردمی حماس از وی چراغ سبز گرفت.

به گزارش واحد مرکزی خبر، عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین و رهبر جنبش فتح، در دیدار عصر دوشنبه خود با «ایهود اولمرت» نخست وزیر رژیم صهیونیستی، برای سرکوب بیشتر اعضای حماس در کرانه باختری از وی چراغ سبز و وعده دریافت کمک های مالی و تسلیحاتی گسترده تر را گرفت.

در این دیدار، عباس به طرف صهیونیست خود تعهد داد که هرگز با جنبش حماس درباره دولت وحدت ملی گفت وگو نکند.

به نوشته روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارونوت» هر چند 100 نفر از اعضای «گردان های الاقصی»، شاخه نظامی جنبش فتح، در کرانه باختری سلاح خود را تسلیم تشکیلات خودگردان کرده اند و تعهد دادند که دست به حملات ضداسرائیلی نزنند، ولی اولمرت از دادن هرگونه تعهد به عباس درباره یورش نبردن ارتش اسرائیل به شهرهای کرانه باختری خودداری کرد.

در دیدار مذکور، موضوعاتی که اصلا بدانها اشاره ای نشد، بازگشت آوارگان فلسطینی به وطن مادری خود و تشکیل دولت فلسطین به پایتختی قدس بود. در پایان این دیدار، دو طرف توافق کردند هر دو هفته یک بار با یکدیگر دیدار کنند. جنبش حماس این دیدارهای متوالی را محکوم کرد.

اظهارات بوش، خرسندی اولمرت و موضعگیری حماس

به گزارش ایسنا، «جرج بوش» رئیس جمهوری آمریکا، دوشنبه گذشته، طی اظهاراتش، به فلسطینی ها هشدار داد، حمایت از حماس، شانس آنها را برای داشتن یک کشور فلسطینی از بین می برد. وی گفت: آمریکا بیش از 190میلیون دلار به دولت جدید فلسطین (دولت انتصابی عباس در کرانه غربی) کمک می کند.

بوش همچنین اعلام کرد، در اواخر سال جاری میلادی (طی فصل پائیز آینده) یک کنفرانس بین المللی با حضور اسرائیل، تشکیلات خودگردان و برخی کشورهای عربی برای احیای روند مذاکرات صلح فلسطین و پیشرفت در ساخت نهادهای دموکراتیک در جهان عرب تشکیل می شود.بوش پس از سخنرانی اش در تماس تلفنی با عباس، بر حمایتش از وی تاکید کرد و از رهبران عربستان، اردن و مصر خواست تا از طرحش حمایت کنند. رئیس جمهوری آمریکا در سخنرانی مذکور، با هدف تقویت عباس و تضعیف حماس گفت: اکنون لحظه انتخاب فرا رسیده است، آلترناتیوهای پیش روی مردم فلسطین ناخوشایند است.