آرشیو چهارشنبه ۲۷ تیر ۱۳۸۶، شماره ۱۸۸۵۳
حوادث
۱۵

وزیر بهداشت اعلام کرد اجرای پروژه پرونده الکترونیکی سلامت ایرانیان

وزیر بهداشت گفت: پروژه پرونده الکترونیکی سلامت ایرانیان و سیستم «e-Health» یک پروژه بزرگ ملی است که با استفاده از کارت ملی در سراسر کشور اجرا می شود.

کامران باقری لنکرانی افزود: پروژه پرونده الکترونیک سلامت یکی از بزرگ ترین پروژه های وزارت بهداشت است که به منظور دستیابی سریع به آمار و اطلاعات همه شهروندان و ارائه سریع و با کیفیت خدمات بهداشتی و درمانی به مردم براساس قانون برنامه توسعه چهارم اجرا می شود.

وی ادامه داد: با اجرای این سیستم همه بیمارستان ها، داروخانه ها و مراکز بهداشتی-درمانی دولتی و خصوصی به این سیستم متصل می شوند و اطلاعات پرسنلی، تجهیزات و خدمات پزشکی هر مرکز و نیز اطلاعات مربوط به سلامت هر فرد در این سیستم وجود خواهد داشت و اجرای آن امکان گزارش گیری از آخرین وضعیت سلامت و دارو را هر شهر و شهرستان برای تصمیم گیری مدیران فراهم می کند.

به گزارش فارس وزیر بهداشت گفت: مرکز مدیریت آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت پیگیر اجرای این پروژه است.

حسین ریاضی، مدیرتحقیق و توسعه مرکز مدیریت آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت دراین باره به فارس گفت: پرونده الکترونیک سلامت یک پروژه 10 ساله است که برای عملیاتی شدن آن و نمود زودتر آن در جامعه اجرای آن را به دوره های زمانی کوتاه تر تقسیم می کنیم.

وی افزود: این پروژه اصلی ترین برنامه وزارت بهداشت برای استفاده از فناوری اطلاعات است که مطابق ماده 88 قانون برنامه توسعه چهارم تا پایان این برنامه طراحی و مستقر می شود اما اجرای کامل آن به حداقل 10 سال زمان نیاز دارد و اگر بتوانیم در این مدت این پروژه را به سرانجام برسانیم باز هم از کشورهای دیگری نظیر انگلستان و کانادا که چند سالی است این پروژه را شروع کرده اند، جلوتر خواهیم بود.