آرشیو چهارشنبه ۲۷ تیر ۱۳۸۶، شماره ۱۸۸۵۳
حوادث
۱۵

اطلاعیه نیروی انتظامی اعلام مواردی که به برخورد قاطع پلیس منجر می شود

نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران به منظور افزایش احساس امنیت در جامعه، مواردی را که با آن برخورد جدی و قاطع می شود اعلام کرد.

در اطلاعیه ناجا با اشاره به اینکه براساس نظرسنجی های صورت گرفته اجرای طرح ارتقا امنیت اجتماعی به واکنش مثبت شهروندان و بهبود قابل توجه شاخص های امنیتی و افزایش احساس امنیت در جامعه انجامید آمده است: باتوجه به اینکه مطالبات انباشته شده اجتماعی که ادامه طرح را خواهان است و احساس برخی هنجارشکنان که طرح امنیت اجتماعی را موقتی می دانند وجود دارد نیروی انتظامی با تشدید اقدامات پلیسی به دنبال آن است تا امنیت اجتماعی و رعایت قانون را نهادینه کند.

براساس اطلاعیه ناجا با موارد زیر قاطعانه برخورد می شود.

-هرگونه اوباشگری، مزاحمت، اقدامات ایذایی و تجاوز به حقوق اجتماعی و فردی.

-هرگونه بدپوششی مانند استفاده از مانتوهای کوتاه، چسبان، بدن نما، شلوارهای کوتاه و ساق نما، عدم پوشش مناسب موی سر و آرایش ها و پوشش های غیرمتعارف و مانکنی برای بانوان و خدمات دهندگان و عرضه کنندگان.

-استفاده کنندگان از البسه، آرایش ها و علائم و نمادهای گروه های انحرافی و مدل های فشن (تیفوسی، رپ، شلوغ) و خدمات دهندگان به آنها.

-وارد، تولید و توزیع کنندگان فیلم ها و تصاویر غیرمجاز و همچنین سوءاستفاده کنندگان از فیلم و عکس خصوصی افراد.

-کسانی که در پارک ها و اماکن تفریحی به هرنحو موجبات مزاحمت و ناامنی را برای مردم فراهم کنند.

-افرادی که با استفاده از وسایط نقلیه موجبات مزاحمت و سلب آسایش عمومی و ایجاد آلودگی صوتی را به وجود آورند، با هماهنگی قضایی و اختیارات قانونی وسایط نقلیه آنها توقیف خواهد شد.

این اطلاعیه با اذعان به اقدامات فرهنگی و اقنایی و توجیهی در جلوگیری از ناهنجاری ها و بی نظمی ها، تاثیرات عمیق و پایدار و فراگیر را در اولویت قرار داده و نیروی انتظامی در حد توان و مقدورات خود در این جهت تلاش کرده است.

نیروی انتظامی همچنین ابراز امیدواری کرد که با مشارکت و همکاری عملی آحاد مردم و اقشار جامعه به ویژه نخبگان و سازمان های مسئول باکمترین ضرورت اقدامی انتظامی و قضایی زمینه هرگونه ناهنجاری ها و بی نظمی در جامعه زدوده و موجبات رضایت همگان فراهم شود.