آرشیو چهارشنبه ۲۷ تیر ۱۳۸۶، شماره ۱۸۸۵۳
دانش و پژوهش
۷

اعزام دانشجویان به خارج از کشور برای آموزش طب سنتی

رئیس موسسه مطالعات تاریخ پزشکی و طب اسلامی و مکمل ، تحقیقات آموزشی خارج از کشور جهت مبادله استاد و اعزام دانشجویان و همچنین گسترش طب سنتی در مجامع بین المللی را از اهداف دراز مدت موسسه بیان کرد.

دکتر سید اشرف الدین گوشه گیر گفت: تحقیقات در زمینه تاریخ پزشکی، طب اسلامی و طب سنتی و مکمل از مهمترین اقدامات این مرکز به شمار می آید.

وی با اشاره به آموزش که اولویت دوم برنامه های این موسسه است افزود: آموزش به دانشجویان در دوره های کارشناسی ارشد طب سنتی جهت کار طبابت، در سطح اول برنامه های آموزشی قرار دارد و نیز آموزش از طریق سایت اینترنتی به عموم مردم از دیگر برنامه های آتی این موسسه است.

دکتر گوشه گیر خدمات رسانی به مردم نیز از جمله مهم ترین اولویت های موسسه عنوان و اضافه کرد: ضمن آموزش به دانشجویان، خدمات رسانی به بیماران و درمان آنها در مراکز مورد تایید دانشگاه علوم پزشکی ایران و وزارت بهداشت یکی دیگر از برنامه های اصلی این موسسه محسوب می شود.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران ضمن اشاره به فعالیت 10 رشته آموزشی در این مراکز از جمله گیاهان دارویی، اخلاق پزشکی و تاریخ پزشکی، اضافه کرد: جذب نیروهای انسانی متخصص، پشتیبانی اقدامات و فعالیت های مراکز تحت پوشش، گسترش کتابخانه و اتصال به شبکه جهانی اینترنت به جهت گسترش هرچه بیشتر فرهنگ درمان بیماری ها به سمت طب اسلامی از اهم برنامه های این مرکز است.