آرشیو پنجشنبه ۲۸ تیر ۱۳۸۶، شماره ۳۶۹۱
سیاست
۴

معاون امور عمرانی وزارت کشور: مشکلات حمل و نقل کشور تا سال 1390 به طور کامل حل می شود

گروه اجتماعی: مشکلات بخش حمل و نقل شهرها و روستاهای کشور تا سال 1390 به طور کامل حل می شود.

به گزارش ایسنا، سید مهدی هاشمی معاون امور عمرانی وزارت کشور در مراسم گشایش همایش شهرداران کلان شهرها و مراکز استان های ایران در قزوین، اجرای طرح سهمیه بندی بنزین را اقدامی تاریخی و انقلابی عنوان کرد و افزود: این طرح باید مدت ها پیش از این در دولت های گذشته اجرا می شد.

وی از مدیریت مصرف سوخت، توسعه سیستم حمل و نقل همگانی و تعویض خودروهای فرسوده به عنوان مهمترین اقدامات دولت نهم در بخش مدیریت شهری نام برد و در عین حال گفت: باید در اجرای طرح های مرتبط با این اقدامات رضایت مردم نیز تامین شود و در غیر این صورت نتیجه اقدامات دولت، مؤثر نخواهد بود.

هاشمی با اشاره به بودجه سالانه 6 هزار میلیارد تومانی شهرداری های کشور گفت: به طور معمول این بودجه نیز محقق نمی شود، در حالی که برای نگهداری و حفظ وضع موجود شهرهای کشور، حداقل 15 میلیارد تومان بودجه سالانه نیاز است.

معاون امور عمرانی وزارت کشور میزان اعتبارات دولتی اختصاص یافته به شهرداری ها را کمتر از هزار میلیارد ریال در سال اعلام و اظهار کرد: اجرای مصوباتی مبنی بر خودکفایی شهرداری ها با وضع موجود تا حدی ناممکن است.

وی شهرها را مناسب ترین عرصه نمایش مهرورزی، عدالت اجتماعی و توسعه پایدار دانست و گفت: باید تلاش کنیم با بضاعت محدودی که در اختیارمان هست، برای تحقق زندگی بهتر مردم ایران در شهرهای مان اقدام کنیم.

هاشمی خواهان پیگیری اصل 44 قانون اساسی در شهرداری های کشور شد و ادامه داد: شهرداری ها باید بخشی از وظایف خود را به مردم و بخش خصوصی واگذار کنند تا زمینه های مشارکت واقعی مردم در مدیریت شهری فراهم شود.

وی همچنین به فراهم کردن مقدمات دیدار شهرداران یک هزار و 16 شهر کشور با رهبر معظم انقلاب در آینده ای نزدیک خبر داد و گفت: برنامه های متنوعی به مناسبت یکصدمین سال تاسیس شهرداری ها در ایران در سال جاری برگزار خواهد شد.