آرشیو پنجشنبه ۲۸ تیر ۱۳۸۶، شماره ۳۶۹۱
صفحه آخر
۲۴

جشن های سینمای مستند و انیمیشن جدا برگزار می شود

تندیس های بخش مستند و انیمیشن یازدهمین جشن سینمای ایران در مراسم هایی جداگانه اهدا خواهند شد.

پرویز پرستویی، دبیر این جشن با اعلام این خبر به ایسنا گفت: در سال های گذشته معمولا بخش مستند و انیمیشن در سایه، قرار داشتند که برای هویت دادن به این 2 بخش تصمیم گرفته شد، تا در 2 مراسم که مدیریت برگزاری اش برعهده شورای جشن سینمای ایران خواهد بود برگزیدگان معرفی شوند.

وی افزود: ما جشن فیلم های مستند را در ششم شهریور و انیمیشن را در روز جهانی انیمیشن در آبان ماه سال جاری برگزار خواهیم کرد. ضمن آن که تندیس ها هم از یک به 3 یا 4 تندیس افزایش پیدا می کند که شامل بهترین فیلم، کارگردانی، تحقیق و... می شود.

پرستویی در ادامه زمان معرفی داوران را اواسط هفته آینده اعلام کرد و گفت: امسال برخلاف دوره های گذشته اسامی داوران را اعلام خواهیم کرد، از این 110 داور 80 نفر را اعضای صنوف تشکیل می دهند که شامل 12 بازیگر، 10 کارگردان، 10 تهیه کننده، 6 فیلمنامه نویس، 6 فیلمبردار، 6 تدوینگر، 6 آهنگساز، 6 طراح صحنه و لباس، 6 صدابردار و صداگذار، 6 متخصص جلوه های ویژه و 6 چهره پرداز خواهد بود که به انتخاب صنوف مربوط معرفی می شود و 18 نفر هم رؤسای سایر اصناف هستند و 12 نفر دیگر از میان شخصیتهای هنری با گرایش سینما توسط هیات مدیره خانه سینما انتخاب می شود.