آرشیو یکشنبه ۳۱ تیر ۱۳۸۶، شماره ۳۶۹۳
اجتماعی
۴

مدیر کل فرهنگ وزارت علوم خبر داد: تشکیل ستاد استقبال از دانشجویان جدید در دانشگاه ها

گروه اجتماعی- مدیر کل امور فرهنگی وزارت علوم از تشکیل ستاد استقبال از دانشجویان جدید الورود و تجهیز فرهنگی خوابگاه ها و نمازخانه دانشگاه ها در تابستان خبر داد.

دکتر محسن اسلامی در گفت وگو با ایسنا با اشاره به برنامه های این معاونت برای ابتدای سال تحصیلی 87-86 اظهار کرد: تشکیل ستاد مشترک بین معاونت های فرهنگی و دانشجویی برای دانشجویان جدید، ابلاغ دستورالعمل تشکیل ستاد استقبال از دانشجویان جدید الورود به دانشگاه ها، تشکیل ستاد استقبال از ماه مبارک رمضان در دانشگاه ها و ارائه بسته آموزشی توجیهی به دانشجویان جدید الورود با محتوای بروشور معرفی دانشگاه، آئین نامه های دانشجویی، چگونگی عضویت در تشکل های دانشجویی و... برخی از اقدام های صورت گرفته است.

وی با اشاره به تقارن سال تحصیلی جدید با ماه مبارک رمضان، خاطر نشان کرد: مقرر شده تا دانشگاه ها فضای مناسب معنوی در دانشگاه ها را با هدف خلق «رمضانی دیگر» با اجرای برنامه های نو و جذاب و با بهره گیری از توان دانشجویان مانند کانون های فرهنگی، هنری و تشکل های اسلامی ایجاد کنند.

دکتر اسلامی با اشاره به تجهیز فرهنگی خوابگاه ها به امکانات فرهنگی مانند تلویزیون، کامپیوتر و... با اعتبار مشترک معاونت فرهنگی و دانشگاه ها، خاطر نشان کرد: تخصیص 200 میلیون تومان برای تجهیز کتابخانه ها به کتاب و CD از دیگر برنامه هاست که در حال حاضر این کتاب ها خریداری شده و در طول تابستان تحویل دانشگاه ها خواهد شد.همچنین هماهنگی هایی با وزارت ارشاد و کتابخانه ملی برای تحویل کتاب به دانشگاه ها انجام شده است.

وی با اشاره به برگزاری اردوهای توجیهی برای دانشجویان جدیدالورود، اظهار کرد: زیرساخت های مناسب و کافی برای ارائه برنامه های فرهنگی به دانشجویان در طول سال در حال تهیه است که در این راستا تا ابتدای سال تحصیلی 15 خانه فرهنگ کاملا تجهیز و آماده پذیرایی دانشجویان خواهد بود.