آرشیو یکشنبه ۳۱ تیر ۱۳۸۶، شماره ۳۶۹۳
ایران زمین
۱۱

ساخت 20هزار واحد مسکونی برای اقشار کم درآمد کردستان

گروه شهرستان ها براساس تصمیم وزارت مسکن و شهرسازی 20 هزار واحد مسکونی برای اقشار کم درآمد کردستان ساخته می شود.

محمد رسولی، رئیس سازمان مسکن و شهرسازی کردستان افزود: ساخت و واگذاری مسکن به اقشار کم درآمد در قالب تعاونی امکان پذیر بوده و بر این اساس افراد متقاضی می بایست با ثبت نام در ادارات تعاون استان نسبت به تشکیل تعاونی اقدام کنند.

وی متاهل یا سرپرست خانوار بودن، نداشتن مسکن، نداشتن سابقه استفاده از یارانه های مسکن دولتی و دریافت زمین و مسکن از سوی ادارات و ارگان های دولتی و ساکن منطقه بودن را از شرایط ضروری استفاده از مزایای مسکن اقشار کم درآمد ذکر کرد.

به گفته وی اعضای این تعاونی ها به ازای آماده سازی زمین هر واحد 10 میلیون ریال و برای ساخت آن 140 میلیون ریال تسهیلات بانکی دریافت خواهند کرد.

وی اظهار داشت: زمین مورد نیاز برای ساخت مسکن اقشار کم درآمد توسط سازمان مسکن و شهرسازی استان تامین شده و به صورت اجاره 99 ساله در اختیار تعاونی ها قرار می گیرد.

رسولی با بیان این که تاکنون زمین مورد نیاز برای ساخت پنج هزار واحد مسکونی در سطح شهرهای استان تامین شده است، افزود: هدف از اجرای این طرح، حذف قیمت مسکن و در واقع کاهش قیمت تمام شده مسکن است.

وی گفت: تسهیلات پرداختی به ساخت مسکن اقشار کم درآمد دارای یارانه دولتی بوده و بستگی به میزان محرومیت هر شهرستان، بین یک تا سه درصد سود وام های پرداختی را شامل می شود.