آرشیو سه‌شنبه ۲ امرداد ۱۳۸۶، شماره ۳۶۹۵
اجتماعی
۴

باغ های تهران شناسنامه می گیرند

گروه اجتماعی - طرح شناسنامه دار کردن باغ های تهران با هدف شناسایی باغ هایی که شرایط تبدیل شدن به پارک و فضای سبز عمومی را دارند آغاز شد.

به گزارش ایسنا، علی محمد مختاری مدیرعامل سازمان پارک ها و فضای سبز تهران با اعلام این خبر گفت: شناسنامه باغ هایی تهران شامل اطلاعات توصیفی مبنی بر تعداد، نوع، محیط بن و کیفیت درختان، منابع تامین کاربردی در طرح جامع و تفصیلی و نقشه های هوایی تهیه شده است.

وی با بیان این که پروژه تشکیل پایگاه اطلاعاتی باغ ها در سال 83 مطرح و مراحل اجرایی آن شامل ارائه تمامی اطلاعات توصیفی به این پایگاه از فروردین سال گذشته آغاز و در تیر ماه 85 به پایان رسید، گفت: تمام اطلاعات مذکور در سطح مناطق 22گانه شهر تهران و در مجموع 1561 باغ و موارد مشجر در سطح تهران شناسایی و اطلاعات مربوطه در پایگاه مقدماتی وارد شده که مورد تطبیق با تصاویر ماهواره ای نیز است.

مختاری ادامه داد: این اطلاعات با استفاده از تصاویر ماهواره ای به سیستم ایکونوس با قدرت تفکیک یک متر از سطح زمین تهیه و گزارش های لازم نسبت به کیفیت و وضع باغ های مناطق تنظیم و ارسال شده و مواردی که نیاز به مراقبت و نگهداری بیشتر داشته اند، مشخص و اعلام شده است.