آرشیو چهارشنبه ۳ امرداد ۱۳۸۶، شماره ۱۸۸۵۹
اخبار کشور
۲

دور دوم مذاکرات، 29 مردادماه ایران و آژانس به توافق نهایی نزدیک شدند

دور دوم مذاکرات ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی پیرامون تعیین مدالیته (چارچوب) جدیدی برای حل مسایل موجود دیروز در وین برگزار شد و طرفین با ابراز رضایت از این مذاکرات اعلام کردند که دور بعدی گفت وگوها 29 مردادماه در تهران انجام خواهد شد.

دکتر جواد وعیدی، معاون امنیت بین الملل دبیر شورای عالی امنیت ملی و رئیس تیم مذاکره کننده کشورمان دیروز پس از مذاکرات در جمع خبرنگاران گفت: این گفت وگو دور دوم مذاکرات ما برای تعیین چارچوب (مدالیته) حل مسایل باقی مانده ایران با آژانس بود که به دنبال دور اول این مذاکرات در تهران انجام گرفت. وی در خصوص نتایج این دوره از مذاکراتش با اولی هاینونن، معاون مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی در امور پادمان ها اظهار داشت: در این مذاکرات روی برخی از موارد مورد نظر آژانس از فعالیت های صلح آمیز هسته ای ایران توافق کردیم و زمان بندی های مورد نظر برای بازرسی ها را نیز پیگیری کردیم از جمله زمان بازدید از تاسیسات آب سنگین اراک تعیین شد.

وعیدی افزود: بازرسان آژانس هشت مرداد (30 ژوئیه) از راکتور آب سنگین اراک بازدید می کنند.

عضو ارشد تیم مذاکره کننده هسته ای کشورمان ادامه داد: بخش عمده ای از مدالیته کار در این دوره از مذاکرات تایید شد.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، «اولی هاینونن» رئیس هیئت مذاکره کننده آژانس نیز در جمع خبرنگاران با مثبت ارزیابی کردن دور دوم مذاکرات اعلام کرد که به نتایج خوب و قابل قبولی دست یافته ایم.وی با تایید سفر بازرسان آژانس به ایران افزود: این تیم از بازرسان قرار است دوشنبه یا سه شنبه آینده به اراک سفر کنند.

دیدار قریب الوقوع لاریجانی و سولانا

خاویر سولانا، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا از دیدار قریب الوقوع خود با علی لاریجانی دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران خبر داد.

وی، روز دوشنبه در حاشیه نشست وزیران امور خارجه اتحادیه اروپا در بروکسل با اشاره به این مطلب گفت که به منظور هماهنگی درباره آغاز دور جدید گفت وگوها بر سر پرونده اتمی ایران با علی لاریجانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران تماس خواهد گرفت .