آرشیو چهارشنبه ۳ امرداد ۱۳۸۶، شماره ۱۸۸۵۹
اخبار ورزشی
۱۳
حدیث دشت عشق

به یاد پاسدار شهید جهانگیر رحیمی حسن بگلو

گر خاک می خواهی مرا

یکباره خاکستر شوم

شهید جهانگیر رحیمی حسن بگلو در تاریخ 2 خرداد 1345 ه. ش، در شهرستان تبریز متولد شد و در خانواده ای فقیر و مستضعف اما مصفا، به نور عشق حق و ائمه اطهار بالید و پرورش یافت. او همزمان با تحصیل در مدرسه «قطران» به طور شبانه، به کار قالیبافی پرداخت. وی علاقه زیادی برای حضور در مجالس مذهبی در خود احساس می کرد.

پس از پیروزی انقلاب اسلامی، وی برای تحقق اهداف انقلاب و حراست از آرمان های آن در پایگاه مقاومت مسجد «قدس» حضور یافت. او شیفته اسلام بود و انقلاب. جهانگیر دلش برای جبهه ها می تپید.

با اینکه عذر داشت که به دلیل فوت پدر بزرگوارش به جبهه نرود زندگی در شهر را رها کرد و برای مبارزه با کفار بعثی، در تاریخ 18 اردیبهشت 1364، آموزش نظامی را در پادگان رسول الله سنندج آغاز کرد و به خدمت اعزام گردید و در گردان امام رضا (ع) (گروه ضربت) به نبرد و مبارزه مشغول گشت.

روز 28 تیر 1365 از راه رسیده بود و جهانگیر پشت تیربار، در مقابل منافقین و ضد انقلابیون مردانه ایستاده بود. او همراه دیگر رزمندگان اسلام، مردانه می جنگید، با چرخش تیربار او دشمنان دین و انقلاب بر زمین می افتادند و زمین از لوث وجودشان پاک می شد. در همین درگیری ها بود که اصابت گلوله ای او را آسمانی کرد.