آرشیو پنجشنبه ۴ امرداد ۱۳۸۶، شماره ۱۴۵۲
سیاست: جنگ سیاست
۵

به بهانه بیانیه نمایندگان مجلس / واکنش تاخیری

ماشاالله شمس الواعظین

واکنش نمایندگان مجلس به اعمال محدودیت ها به رسانه های کشور، واکنشی تاخیری است و این در مقایسه با توجه ویژه نمایندگان مجلس به سایر موضوعات نشان می دهد که نمایندگان واکنش مورد انتظار فعالان رسانه یی کشور را از خود نشان نداده اند یا کلا نمایندگان نسبت به وضعیت رسانه ها اهمیت چندانی قائل نیستند و به نظر می رسد مجلس از اهرم و نیروی نظارتی خود غافل شده است یا به تعبیری از دست داده است.کار به جایی رسیده است که یک خبرگزاری رسمی کشور که دارای پروانه فعالیت بوده است به راحتی فیلترینگ می شود، نزدیک به یک ماه از این اتفاق هم می گذرد، مجلس چرا واکنش نشان نداد؟

می گویند تعطیلات بوده است، چرا در نخستین روز بازگشایی، مجلس اعتراض خود را بیان نکرد. اگر آن نقش نظارتی مهم بود می توانست همان روز اول اعتراضش را بیان کند. مع الوصف اعتراض نمایندگان اقلیت و برخی نمایندگان اصولگرا به چه معنا است؟ آیا شرایط به جایی رسیده است که مجلس هم باید اعتراض خود را به این شرایط بیان کند؟

اگر واقعا اینگونه است نمایندگان چرا مسائل را علنا بیان نمی کنند؟ اگر سنگ بنای اعتراض نمایندگان برای بهبود شرایط است چرا از اهرم های متعدد از تذکر، سوال تا استیضاح استفاده نمی کنند؟

نمایندگان باید از این اهرم ها جهت پاسخگو کردن مقام ها استفاده کنند. به هر حال باید تذکر داد که اتفاقات خاصی در نظام رسانه یی کشور در حال وقوع است و در این شرایط ما باید شاهد واکنش سریع نهادهای ذی ربط باشیم که متاسفانه چنین نیست یا انتظارات را برآورده نمی کند.

* سخنگوی انجمن دفاع از آزادی مطبوعات