آرشیو پنجشنبه ۴ امرداد ۱۳۸۶، شماره ۱۴۵۲
کارگری
۱۰

تجمع اتحادیه و اصناف

اتحادیه و اصناف حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات برای حضور و مشارکت در برگزاری جشنواره و نمایشگاه تسما)تولید و ساماندهی محتوای الکترونیکی ایران(دعوت شدند.سعید سالاریان دبیر اجرایی جشنواره در جلسه یی که به منظور همکاری و همفکری در برپایی جشنواره با حضور نمایندگان بخش خصوصی برگزار شد، تصریح کرد: بخشی از بحث تولید و ساماندهی محتوا باید در سطح تولیدکننده های بخش خصوصی و تعاونی به صورت عملیاتی انجام شود. وی با اشاره به اینکه جشنواره و نمایشگاه تسما محل مذاکره برای متخصصان و بهره مندی شرکت های خصوصی خواهد بود، گفت: از اتحادیه ها و صنوف خواسته ایم برای حضور در نمایشگاه به صورت منسجم عمل کرده و شرکت های عضو خود را برای حضور در نمایشگاه هدایت کنند.سالاریان افزود: آنچه در تولیدات نرم افزاری به عنوان تار و پود قلمداد می شود، سابقه چندانی در سطح ملی ندارد. طی سالیان گذشته نیز جای خالی محتوای الکترونیکی در نمایشگاه ها و عمدتا نمایشگاه های نشر الکترونیک که بیشتر ارائه نرم افزار و قالب ها مد نظر است، دیده می شود.

وی جشنواره تسما را که از 13 تا 17 شهریورماه با محوریت تولید محتوای الکترونیکی برگزار می شود، فضایی باز برای عرضه توانمندی های بخش خصوصی و همچنین دولتی عنوان کرد.دبیر اجرایی جشنواره با اشاره به اجرای طرح «بازار ملی اشتراک محتوای الکترونیکی ایران» گفت: در کنار بودجه در نظر گرفته شده برای جشنواره، سازمان مدیریت و برنامه ریزی عدد یک میلیارد تومان تحت عنوان«هزینه تولید محتوا» اختصاص داده است که هنگام تخصیص در پایان سال مالی 60 درصد آن یعنی 600 میلیون تومان اعتبار برای خرید محتوا به شورا داده شد. سالاریان تصریح کرد: بر اساس شیوه نامه یی که با سازمان مدیریت به توافق رسیده ایم، خرید هرگونه محتوا از بخش دولتی ممنوع است. محتوای تولید شده در گام اول عرضه، بررسی و قیمت گذاری شده و کار بازاریابی برای آن انجام می شود. وی خاطر نشان ساخت: از هم اکنون در حال برنامه ریزی این جشنواره برای سال 87 هستیم و با توجه به آن بودجه جشنواره از سال 86 صرف خواهد شد و ردیف های خاص آن در بودجه امسال دیده شده است.

در این جلسه نمایندگانی از سازمان نظام صنفی رایانه یی، مجمع ناشران الکترونیک، سندیکای تولیدکنندگان فناوری اطلاعات، اتحادیه رایانه انفورماتیک و ماشین های اداری، اتحادیه صادرکنندگان نرم افزار و انجمن شبکه های اینترنتی حضور داشتند.