آرشیو شنبه ۱۳ امرداد ۱۳۸۶، شماره ۳۷۰۳
سیاست
۲

خطیب جمعه تهران: انسجام و وحدت، راه حل مشکلات کشورهای اسلامی

گروه سیاسی: آیت الله امامی کاشانی خطیب جمعه این هفته تهران گفت: جهان اسلام علی رغم همه توطئه ها باید منسجم و متحد شود تا در سایه این وحدت، عراق، فلسطین و افغانستان و دیگر کشورهای اسلامی نجات پیدا کنند.

به گزارش ایرنا، وی در خطبه دوم نماز جمعه با تاکید بر این که دراسلام شیعه و سنی مطرح نیست. این استکبار است که می خواهد بین آنها تفرقه بیندازد، افزود: کشورهای اسلامی که سلاح های مدرن را از واشنگتن خریداری کرده و فریب دشمنان را برای ایجاد اختلاف بین شیعه و سنی می خورند، باید به موعظه های خداوند مبنی بر این که بیگانگان را به اندیشه و فکر خود وارد نکنید، گوش فرا دهند. امامی کاشانی تصریح کرد: آمریکا وصهیونیست بدبختی مسلمانان و کشورهای عربی را می خواهند وگاهی نیز در حرف های آنان این خواست آشکار می شود.

خطیب جمعه تهران ادعاهای غرب درباره عدالت رادروغ دانست وگفت: زندان های آمریکایی ها و عملکرد آنان در عراق نشان می دهد ادعای آنان درباره عدالت دروغ است.

امامی کاشانی در خطبه اول نماز با اشاره به ویژگی های شخصیتی مرحوم آیت الله مشکینی رئیس سابق مجلس خبرگان رهبری، گفت: آن مرحوم دغدغه تربیت و اخلاق در جامعه را داشت و بی جهت نیست که چنین افرادی در دل ها می نشینند.

* انبیا اصولگراترین افراد بشرند

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه سراسر کشور اصولگرایی را در سیره نبوی مورد بررسی قرار داد و گفت: یک فرد اصولگرای واقعی نباید اصولش را در معرض معامله قرار دهد. حجت الاسلام والمسلمین سیدرضا تقوی پیش از خطبه های نماز جمعه این هفته تهران خاطرنشان کرد: امروز یکی از گفتمان های حوزه های اجتماعی و سیاسی گفتمان اصولگرایی است و این اصطلاح وارد حوزه ادبیات سیاسی شده است. وی انبیا را اصولگراترین افراد بشر بر روی زمین معرفی و خاطرنشان کرد: انبیا هرگونه سختی را تحمل می کردند تا اصولی که به آن معتقدند، مورد خدشه قرار نگیرد.