آرشیو شنبه ۱۳ امرداد ۱۳۸۶، شماره ۳۷۰۳
اجتماعی
۴

اختصاص 29 میلیارد تومان اعتبار برای درمان بیماران خاص

گروه اجتماعی سرپرست برنامه ریزی بیمه های درمانی وزارت رفاه و تامین اجتماعی از اختصاص 29 میلیارد تومان اعتبار برای درمان بیماران خاص خبر داد.

دکتر حمیدرضا سفاری با بیان این که شمار بیماران خاص شناسایی و ثبت شده نزدیک به 50 هزار نفر است، گفت: امسال در قانون بودجه 25 درصد از اعتبارات 300 میلیارد تومانی هدفمند کردن یارانه ها برای حمایت از بیماران خاص صعب العلاج، سرطانی، آلزایمر و تامین هزینه های بیمارانی که دچار هزینه های تحمل ناپذیر درمانی هستند در اختیار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی قرار گرفته است.

وی افزود: صندوق های بیمه ای تنها مرکزی هستند که هزینه های هدفمند کردن یارانه و درمان بیماران خاص و صعب العلاج را تقبل می کنند بنابراین بهتر است این اعتبار هم در اختیار همین صندوق ها قرار گیرد.

سرپرست برنامه ریزی بیمه های درمانی وزارت رفاه اظهار داشت: باید نحوه مصرف اعتبارات شفاف شود و اگر قرار است کل اعتبار در اختیار ارگان دولتی خاص قرار گیرد، پس همه بیماران خاص هم باید به همان ارگان ارجاع شوند، اما اگر قرار است وزارت رفاه متولی امر بیماران خاص باشد، این اعتبار هم باید در اختیارش قرار داده شود. سفاری تصریح کرد: وزارت رفاه معتقد است چون وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی قابلیت شناسنامه دار کردن بیماران خاص را در کوتاه مدت ندارد، بهتر است این امر از طریق صندوق های بیمه ای عمل شود.