آرشیو شنبه ۱۳ امرداد ۱۳۸۶، شماره ۳۷۰۳
بین الملل
۵

گزیده اخبار

تعیین شغل پوتین پس از ریاست جمهوری

رئیس مرکز «مشارکت تمدن ها» در انستیتو روابط خارجی روسیه از طرح کشورش برای ایجاد جنبش «تلاش جمعی ادیان و تمدن ها» با هدف نزدیکی بیشتر ادیان و تمدن های جهانی به یکدیگر بویژه اسلام و مسیحیت خبر داد.قرار است ریاست این حرکت را «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهوری روسیه پس از خاتمه دوره مسئولیت خود در ماه مارس سال آینده میلادی (اسفند ماه) برعهده گیرد.

مظنون حمله به فرودگاه گلاسگو در بیمارستان مرد

«کفیل احمد» از عوامل حمله به فرودگاه گلاسگو در اسکاتلند که ماه گذشته در اثر این حمله ناموفق دچار سوختگی شدید شده بود، بامداد دیروز در بیمارستانی در این شهر در اثر شدت مجروحیت جان خود را از دست داد.دکتر سبیل احمد (برادر کفیل)، بلال طلال عبدالله (پزشک عراقی) و محمد عشاء (پزشک اردنی)، دیگر متهمان این حادثه در بازداشت به سر می برند.

مذاکرات امنیتی رابرت گیتس در امارات

وزیر دفاع آمریکا در ادامه سفر خاورمیانه ای خود با «شیخ محمد بن زاید آل نهیان»، ولیعهد دوبی که معاون فرماندهی نیروهای مسلح امارات متحده عربی نیز هست، دیدار و گفت وگو کرد.بخش مهم این مذاکرات را قرارداد نظامی چند میلیارد دلاری تسلیحاتی آمریکا با کشورهای حاشیه خلیج فارس تشکیل می دهد.

اجتماع گروه های شورشی دارفور در تانزانیا

گروه های شورشی منطقه دارفور سودان دیروز به منظور نزدیک تر کردن مواضع خود برای مذاکرات مستقیم صلح با دولت خارطوم در شهر «اروشا»ی تانزانیا گرد هم آمدند. در نشست این گروه ها در شهر طرابلس لیبی در نیمه ماه گذشته توافق شد مذاکرات مستقیم با دولت خارطوم در ماه سپتامبر برگزار شود.