آرشیو شنبه ۱۳ امرداد ۱۳۸۶، شماره ۳۷۰۳
ایران زمین
۲۰

واحدهای صنایع غذایی در کشور درجه بندی می شود

ارومیه - خبرنگار «ایران»: با هدف ارتقای قدرت انتخاب مردم و رقابت در تولید، طرح درجه بندی واحدهای صنایع غذایی بزودی در کشور آغاز می شود.

مدیرکل نظارت بر موادغذایی، آرایشی و بهداشتی وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی در آغاز پنجمین همایش مدیران ادارات این بخش در دانشگاه های علوم پزشکی کشور در ارومیه با اعلام این خبر، گفت: در این طرح که از مهر ماه امسال آغاز می شود، محصولات تولیدی و صنایع غذایی در گروه های مختلف با در نظر گرفتن شاخص هایی چون کیفیت، ایمنی، استاندارد و صادرات درجه بندی شده و به این ترتیب قدرت انتخاب مردم و رقابت در تولید افزایش خواهد یافت.

عباس حاج آ خوندی با بیان این که امنیت و عدالت در تغذیه با مشارکت و تعامل بین بخش صنعت و بهداشت امکان پذیر است، اظهار داشت: هم اکنون در سراسر دنیا بحث توسعه برمحور توسعه نیروی انسانی کارآمد است و این امر در گرو سلامت فرد و بحث تغذیه صحیح استوار است.

وی بر لزوم بازنگری در قوانین مرتبط با تغذیه و بهداشت را تاکید کرد و گفت: کمیته ای برای نظارت بر مشارکت بخش صنعت بهداشت و دانشگاه ها و مراکز علمی در امر تغذیه ایجاد شده که کار هماهنگی و بهبود ارتباط بین صنعت و دانشگاه و دولت را برعهده دارد.

وی اولویت کاری این کمیته را نظارت بر مساله اعتمادسازی، مهرورزی، تکریم ارباب رجوع و مساعدت کاری در امر بهداشت تغذیه عنوان کرد.

حاج آخوندی اضافه کرد: برای بهبود ارتباط و اطلاع رسانی مطمئن به مردم و مشارکت و نظارت گروه های کارشناس در امر موادغذایی، آرایشی و بهداشتی شبکه ارتباطی هوشمند بزودی در سراسر کشور راه اندازی می شود.

مدیرکل نظارت بر موادغذایی، آرایشی و بهداشتی وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی همچنین از راه اندازی کمیته ملی غنی سازی خبر داد و گفت: این کمیته نوع نان، آرد و میزان آهن موجود در نان هر استان را مشخص کرده و برای بهبود وضع کمبود آهن در نان برنامه جامعی تدوین می کند.

در این گردهمایی شرکت کنندگان به مدت 2 روز در کارگاه های آموزشی درباره کیفیت و ایمنی محصولات، روان سازی قوانین و راه های افزایش سرمایه گذاری در صنایع غذایی تبادل نظر کردند.