آرشیو شنبه ۱۳ امرداد ۱۳۸۶، شماره ۳۷۰۳
صفحه آخر
۲۴

بهروز افخمی در مراسم تقدیر این کارگردان: نمی دانستیم قرار است کار بزرگی انجام بدهیم

مراسم تقدیر از بهروز افخمی کارگردان سینما چهارشنبه در فرهنگسرای هنر برگزار شد.

وی که از لوکیشن فیلم «فرزند صبح» در استان فارس، برای حضور در مراسم بزرگداشت خود به تهران آمده بود، یکی از علت های تاخیرش را فاصله چند صد کیلومتری این لوکیشن دانست و از ترافیک تهران در شرایطی که نمی داند مردم از کجا بنزین می آورند، متعجب بود!

افخمی در همین باره گفت: خوشحالم که بالاخره به مراسم قدردانی خودم رسیدم. در راه فکر می کردم که باید در مراسم قدردانی خودم چه موضوعی را مطرح کنم. به نظرم شاید از یک جنبه هایی کار من به همراه کار دیگر دوستانم در زمینه سینما ارزش قدردانی کردن داشته باشد و حالاکه بعد از چند سال به کارهایمان فکر می کنم، احساس می کنم شاید کار مهمی انجام دادیم.

به گزارش ایسنا، وی افزود: ناصر تقوایی یک بار به من می گفت «اگر سینما اختراع نشده بود، ایرانیان دوباره آن را اختراع می کردند» به هر حال ما هم ملتی اینچنینی هستیم و هم تعدادی از ایرانیان در 30 سال اخیر با تمام توان قصد دارند، سینما را از بین ببرند و از سالن های نمایش تا امکان ساخت فیلم را ویران کنند.

سیف الله داد نیز در این مراسم گفت: نخستین بار که نام بهروز افخمی را شنیدم، هنوز فیلم ساز نبودم و در صدا و سیمای مرکز شیراز تصادفا مجبور شدم یک فیلمی را بسازم، زمانی که آن کار را مونتاژ می کردم، «مسعود منشور» از بهروز افخمی نام می برد و از این که او دانشجوی خیلی خوبی در دانشگاه بوده و منشور معتقد بود اگر با او آشنا بشوم، از او خیلی یاد خواهم گرفت.

وی یکی از ویژگی های افخمی را ایجاد شجاعت در بعضی آدم ها دانست و گفت: او به من شجاعتی را آموخت که این ویژگی را در سینما کمتر دیدم و خصلت دیگر او این بود که به عنوان معلم بدقول بود، اما در حق من معلمی کرد. نعمت حقیقی فیلمبردار پیشکسوت سینمای ایران نیز با تایید سخنان داد گفت: افخمی کارگردان و انسان فوق العاده خوبی است ولی بسیار بدقول است! مجید رجبعلی معمار از مدیران صداو سیما نیز با بیان این که چند سالی است با «بهروز افخمی» آشنایی نزدیک تری پیدا کرده است، گفت: دوست صاف و ساده و یک آدم خاصی است.