آرشیو شنبه ۱۳ امرداد ۱۳۸۶، شماره ۳۷۰۳
صفحه آخر
۲۴

آغاز به کار جشنواره فرینج ادینبورگ

گروه فرهنگ و هنر - جشنواره فرینج ادینبورگ، بزرگترین جشنواره هنری دنیا که هر ساله در پایتخت اسکاتلند شمار بسیاری از دوستداران موسیقی و هنری نمایشی را گردهم می آورد از فردا آغاز به کار خواهد کرد.

به گزارش رویترز، جشنواره فرینج شامل برنامه های مختلف موسیقی و اجراهای زنده نمایشی که هر ساله در ماه اوت برگزار می شود امسال با داشتن حدودا 2050 نمایش زنده و حضور 19 هزار بازیگر و هنرمند در رویدادهای مختلف آن پربارتر از هر سال دیگری به مدت 3 هفته برپا خواهد شد.

رویکرد عمومی این جشنواره آثار طنز است که برخی ها سیاست های جاری روز را دستمایه موضوعی خود قرار می دهند. بر پایه این گزارش، امسال بیش از یک سوم آثار نمایشی به ژانرکمدی اختصاص داده شده اند. امسال این جشنواره در 61 سال برپایی خود میزبان گروه های هنری بسیاری از کره، اسپانیا، روسیه و آمریکای جنوبی است و در حدود 40 درصد از آثار نمایشی برای نخستین بار بر روی صحنه خواهند رفت. گفتنی است سال گذشته در حدود 1‎/5 میلیون بلیت برای این نمایش جشنواره فروخته است و امسال پیش بینی می شود یکی از چالش های اصلی انتخاب آثار نمایشی برگزیده به علت کثرت کارها و گروه های نمایشی باشد.