آرشیو یکشنبه ۱۴ امرداد ۱۳۸۶، شماره ۳۷۰۴
داخلی
۳

احمدی نژاد با شعار عدالت و مهرورزی در رقابتی دموکراتیک برگزیده شد/در نشست سفیر کشورمان در مادرید با دانشجویان عنوان شد

گروه سیاسی: سیدداود صالحی سفیر جمهوری اسلامی ایران درمادرید طی سخنانی در جمع دانشجویان دوره گفت و گوی تمدن ها (اسلام وغرب) دردانشکده علوم ارتباطات دانشگاه کمپلوتنسه مادرید ضمن تشریح موقعیت جغرافیایی و ژئوپولتیکی و سایر مؤلفه های قدرت ایران گفت: ایران همواره در طول تاریخ نقش پر اهمیت خود به عنوان مهمترین کشور منطقه را ایفا کرده است.

وی همچنین اظهارداشت: ایران پس از انقلاب اسلامی سیاست جدیدی را تعریف کرده که مخالف اهداف آمریکا بوده و منافع این کشور در ایران را از بین برد. سفیر ایران در مادرید همچنین با اشاره به فعالیت های صلح آمیز هسته ای ایران گفت: جمهوری اسلامی ایران در راستای برنامه های دراز مدت و نیاز مبرم خود به انرژی با حفظ ملاحظات زیست محیطی به همت جوانان دانشمند خود به این فناوری دست یافته است.

وی تصریح کرد: ایران از مسیر صلح آمیز خود منحرف نشده است اما آمریکا و برخی کشورهای دیگر در ادامه دشمنی های خود با مردم ایران، سعی در وارونه نشان دادن حقایق دارند.

* پاسخ به سؤال های دانشجویان درباره ایران

بنابر گزارش سفارت ایران درمادرید، دراین جلسه چندتن از دانشجویان سؤالاتی را در خصوص مسائل مختلف مطرح کردند.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به سؤالی درخصوص نظام سیاسی در جمهوری اسلامی ایران و انتخاب محمود احمدی نژاد خاطرنشان ساخت: احمدی نژاد براساس قانون با شعار اجرای عدالت و مهرورزی به عنوان رئیس جمهوری در یک رقابت کاملا دموکراتیک ریاست کشور را برعهده گرفته است. وی افزود: بیش از 70درصد جمعیت ایران زیر30 سال و جوان است و رئیس جمهوری که یک دکتر و استاد دانشگاه است، نماینده قشر جوان و آشنا به نیازهای آنهاست.

به گفته سفیرایران، مهمترین نیازهای جوانان ایران مسکن و اشتغال است که دولت احمدی نژاد درمدت 2سال گذشته تلاش زیادی برای رفع نیاز ها و مشکلات آنها به کار بسته و توفیقات زیادی هم داشته است. دراین جلسه صالحی با طرح این سؤال که اگر شما به جای ایران بودید، چه می کردید؟ از دانشجویان خواست که نظراتشان را ارائه کنند. یکی از دانشجویان در این باره اظهارداشت که اتفاقا این بحث به عنوان یک طرح گروهی در کلاس مطرح شده و گروهی که بر روی آن کار کرده اند، نتیجه گیری کرده اند که ایران نیازمند فناوری هسته ای است وباید به مسیر خود ادامه دهد.