آرشیو یکشنبه ۱۴ امرداد ۱۳۸۶، شماره ۳۷۰۴
اجتماعی
۴

انتخاب رشته کنکور تا 20 مرداد ادامه دارد

گروه اجتماعی-انتخاب رشته کنکور سراسری 86 از امروز 14مرداد آغاز می شود و تا 20 مرداد ادامه خواهد داشت.

معاون سازمان سنجش در گفت و گو با خبرنگار «مهر» با بیان این مطلب گفت: داوطلبان باید بر اساس رشته های تحصیلی مورد علاقه و کسب اطلاعات لازم نسبت به انتخاب حداکثر 100 کد رشته محل اقدام کنند.

دکتر حسین توکلی توصیه کرد: داوطلبان به ترتیب اولویت کد رشته محل های انتخابی خود را از میان کد رشته محل های مورد علاقه در فرم پیش نویس وارد کنند.همچنین هر داوطلب از گروه آزمایشی مجاز می تواند حداقل 2 رشته نیمه متمرکز را نیز انتخاب کند. توکلی با اشاره به مدت زمان انتخاب رشته گفت: آخرین مهلت برای انتخاب رشته کنکور سراسری 86 تا ساعت 24 روز شنبه 20 مرداد ماه پیش بینی شده است و داوطلبان تنها در این فاصله زمانی می توانند با وارد کردن شماره پرونده، رمز و کاربری انتخاب رشته کنند.

معاون سازمان سنجش بهترین وآگاه ترین فرد را برای انتخاب رشته، خود داوطلب دانست وافزود: داوطلبان مجاز به انتخاب رشته با مطالعه کامل دفترچه انتخاب رشته بهترین و متخصصترین فرد برای انتخاب رشته خود هستند که می توانند تنها بر حسب علاقه انتخاب رشته کنند. وی گفت: اگر قرار باشد داوطلبان از میان 100 کد رشته محلی منحصرا در یک رشته قبول شوند، درج آن رشته در محل اول با صدم تفاوتی ندارد و انتخاب رشته برحسب علاقه باید در صورتی باشد که داوطلب در صورت قبولی در یک رشته حسرت کد رشته محل بعدی را نخورد. توکلی به گزینش بومی اشاره کرد و گفت: پذیرش بومی همه ساله وجود دارد.برخی رشته ها بومی، برخی ناحیه ای و برخی قطبی هستند.بدین ترتیب درصورتی که داوطلبی، رشته مورد علاقه خود را در ناحیه، بوم و یا قطب محل زندگی خود انتخاب کرده باشد، از امتیاز مربوط به پذیرش بهره مند می شود. وی تاکید کرد: بین 60 تا 80 درصد ظرفیت ها به داوطلبان بومی آن استان، ناحیه یا قطب تعلق می گیرد. معاون اجرایی سازمان سنجش درباره ظرفیت ها گفت: برای دوره های روزانه، شبانه، پیام نور، نیمه حضوری و غیرانتفاعی 443 هزار و 540 نفر و برای مراکز تربیت معلم 14هزار و 200 نفر ظرفیت در نظر گرفته شد.