آرشیو یکشنبه ۱۴ امرداد ۱۳۸۶، شماره ۳۷۰۴
بین الملل
۲۱

دادگاه تفنگداران متخلف آمریکایی در عراق

گروه بین الملل - پس از آن که یک تفنگدار آمریکایی به جرم کشتن یک شهروند عراقی به 15 سال زندان محکوم شد، 4 تفنگدار دیگر نیز آماده محاکمه می شوند.

به گزارش شبکه بی بی سی، این 4 نفر متهم به آدم ربایی و کشتن افراد غیر نظامی در عراق هستند. این منبع افزود: گروه تفنگداران آمریکایی در پی یک مظنون می گشتند و وقتی که از یافتن او نا امید شدند، برای این که به مردم یک دهکده از «حمدانیه» به اصطلاح درس عبرت بدهند، عراقی های بی گناه را کشتند. پیش از این، دادگاه نظامی آمریکا، گروهبان «لورنس هاچینز» را در قتل «هاشم ابراهیم عوض» در 15 آوریل 2006 در منطقه «حمدانیه» واقع در شمال بغداد مجرم شناختند. «لورنس هاچینز» رئیس این جوخه، این شهروند عراقی 52 ساله را بدون هیچ جرمی از منزلش بیرون آورد و 3 گلوله به سر او شلیک کرد.

* استعفای معاون مالکی

رافع العیساوی عضو ارشد جبهه التوافق عراق اعلام کرد: وزرای جبهه التوافق به همراه سلام الزوبعی معاون نخست وزیر استعفای خود را تقدیم کرده اند. جبهه التوافق سنی عراق در اعتراض به آنچه اقدامها و تصمیم های نادرست دولت عراق در بی توجهی به نقش این جبهه در روند سیاسی کشور نامید، روز چهارشنبه گذشته وزرای خود را از دولت نوری المالکی خارج کرد. از سوی دیگر «نوری المالکی» نخست وزیر عراق، تعیین جدول زمانی را برای عقب نشینی نیروهای آمریکایی از کشورش ناممکن دانست.

* عامل اصلی انهدام حرم عسکریین (ع) کشته شد

«هیثم البدری» سرکرده شبکه تروریستی القاعده عراق در شهر سامرا و متهم ردیف اول انهدام حرم امامین عسگریین(ع) در 24 بهمن ماه سال، 85 در حمله جنگنده های آمریکایی به هلاکت رسید. البدری بدون اطلاع خبر قتل وی به خانواده اش در گورستانی در جنوب شرقی سامرا دفن شد.

* مولن جانشین پیس شد

مجلس سنای آمریکا انتصاب ژنرال «مایکل مولن» از سوی جورج بوش رئیس جمهور این کشور به عنوان رئیس ستاد مشترک ارتش و مشاور ارشد نظامی را تایید کرد. به گزارش منابع خبری، ژنرال مولن 60 ساله جانشین ژنرال «پیتر پیس» می شود.

پیش از این ژنرال مولن به کنگره گفته بود: آمریکا نه برای ماه ها بلکه برای سال ها در عراق خواهد ماند. وی همچنین گفته بود: عقب نشینی عجولانه می تواند این کشور (عراق) را به هرج و مرج سوق دهد.