آرشیو یکشنبه ۱۴ امرداد ۱۳۸۶، شماره ۳۷۰۴
بین الملل
۲۱

بوش: حمله به پاکستان در دستور کار نیست

گروه بین الملل: جورج بوش رئیس جمهور آمریکا احتمال حمله کشورش علیه القاعده در پاکستان را که از سوی باراک اوباما کاندیدای دموکرات ها برای انتخابات ریاست جمهوری مطرح شده بود اقدامی ناشایست توصیف کرد و به اسلام آباد اطمینان داد که واشنگتن به استقلال این هم پیمان خود احترام می گذارد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، وزارت امورخارجه پاکستان در بیانیه ای با اعلام این مطلب خاطر نشان کرد که «جورج بوش» در گفت و گوی تلفنی خود با «پرویز مشرف» همتای پاکستانی خود به منظور تبریک به مناسبت شصتمین سالگرد استقلال پاکستان در 14 آگوست (13 مرداد) به این مساله پرداخت.

باراک اوباما نامزد حزب دموکرات آمریکا برای انتخابات مقدماتی ریاست جمهوری این کشور هفته گذشته گفته بود: اگر من رئیس جمهور آمریکا شوم و تا آن موقع پرویز مشرف رئیس جمهوری پاکستان اقدامی بر ضد القاعده به عمل نیاورد بدون دریافت مجوز از اسلام آباد نیروهای آمریکایی را برای تعقیب تروریست ها به پاکستان اعزام خواهم کرد.

شوکت عزیز نخست وزیر پاکستان نیزدر واکنش به سخنان اوباما اعلام کرد که نیروهای خارجی هرگز اجازه خودنمایی در پاکستان را به دست نخواهند آورد.

خبر دیگری از پاکستان حاکی است ژنرال «پرویز مشرف» رئیس جمهور و فرمانده ارتش این کشور بار دیگر اقدام های افراطی و تندروی برای امنیت پاکستان را بسیار خطرناک خواند.

از سوی دیگر ژنرال وحید ارشد سخنگوی ارتش پاکستان گفت که در نتیجه درگیری میان جنگجویان و نیروهای ارتش در منطقه «رزمک» و «دوسلی» در وزیرستان شمالی پاکستان، 10 جنگجو و 4 نیروی ارتش کشته شدند.

تلویزیون خصوصی «ا.آر.وای1» پاکستان نیز از کشته شدن 5 نفر و زخمی شدن 20 تن دیگر در نتیجه وقوع حمله انتحاری در پایانه اتوبوس شهری پاراچنار در ایالت سرحد خبر داد.