آرشیو یکشنبه ۱۴ امرداد ۱۳۸۶، شماره ۳۷۰۴
ایران زمین
۲۰

یزدی ها «سفرکارت» دریافت می کنند

یزد - خبرنگار «ایران»: ادارات و سازمان های استان یزد برای ثبت نام کارت سفر باید به مهمانسرای جهانگردی یزد مراجعه کنند.

سیفی، رئیس سازمان میراث فرهنگی استان یزد اظهار داشت: سفر کارت ملی، کارتی است بانکی، الکترونیکی و هوشمند که پس از شارژ مبلغ معین، قابلیت استفاده از دستگاه های کارت خوان در واحدهای اقامتی نظیر هتل ها، مهمانسراها، هتل آپارتمان ها و... دارد.

وی ادامه داد: علاوه بر واحدهای اقامتی، بزودی تعداد قابل توجهی از دیگر موسسات خدمات گردشگری و مسافرتی همانند شرکت های هواپیمایی، ریلی، زمینی و دریایی و نیز مراکز تفریحی، رستوران ها و نظایر آن در سبد خرید سفرکارت قرار خواهند گرفت.

سیفی، تسهیل در امر سفر و استفاده بهینه از اوقات فراغت، کمک به ایجاد نشاط و افزایش روحیه کارکنان و خانواده آنان، افزایش آگاهی عمومی از جاذبه های گردشگری و آثار تاریخی و استفاده از تخفیف های در نظر گرفته شده مراکز ارائه کننده خدمات سفرکارت ملی را از جمله مزیت های سفر کارت ملی عنوان کرد.

سیفی افزود: هر یک از دستگاه ها، وزارتخانه ها، سازمان ها، مؤسسات و شرکت های دولتی و عمومی می توانند نسبت به عقد قرارداد واگذاری سفرکارت با مهمانسرای جهانگردی یزد اقدام و از محل بودجه هایی نظیر رفاهی و ورزشی هزینه های مربوط را تامین و فهرست اسامی و میزان شارژ هر کارت را جهت صدور کارت اعلام کنند.

وی با بیان این که گردشگری پس از نفت و ماشین سازی سومین صنعت پردرآمد دنیا به شمار می آید، افزود: گردشگری تنها صنعتی است که با برنامه ریزی دقیق می تواند بازخوردهای مثبت و مفید در اقتصاد داشته باشد و راهی برای توزیع عادلانه درآمد در میان قشرهای مختلف جامعه است.