آرشیو یکشنبه ۱۴ امرداد ۱۳۸۶، شماره ۳۷۰۴
صفحه آخر
۲۴

ممنوعیت عکسبرداری از مقبره مولانا

دولت ترکیه به درخواست مسؤلان مقبره و موزه مولانا، هرگونه عکسبرداری در داخل این موزه را ممنوع اعلام کرد.

به گزارش ایسنا مسؤولان موزه مولانا به سایت خبری تو دی زمان ترکیه گفته اند، هزاران گردشگر در روز و حدود 1‎/5 میلیون گردشگر داخلی و خارجی در سال از این موزه بازدید می کنند که 90 درصدشان برای عکسبرداری دوربین های دیجیتالی با خود همراه دارند.

آنها با تاکید بر این که این دوربین ها فضای معنوی موزه را خدشه دار می کنند، افزوده اند: نور فلاش این دوربین ها نیز به آثار هنری این موزه آسیب می رسانند؛ بیشتر عکس ها از مقبره مولانا گرفته می شود که در برخی ازموارد صحنه های عجیبی را به وجود می آورند؛ در جایی که بعضی افراد مشغول دعا و عبادت هستند دیده می شود، برخی ها برای عکس گرفتن ژست می گیرند. تلاش های متمادی برای گرفتن عکس علاوه براین که محیط آرامش بخش و روحانی داخل موزه را خدشه دار می کند و حرکت سایر بازدیدکنندگان را نیز دچار مشکل می کند.

این مسؤلان با اشاره به این مساله که عکاسی در بسیاری از دیگر موزه های دنیا که بازدیدکنندگان زیادی دارند نیز ممنوع است، اعلام کردند: ما از وزارت فرهنگ و گردشگری درخواست کردیم تا در ماه های بین می و سپتامبر، زمانی که حدود 8هزار بازدیدکننده در روز ازموزه مولانا دیدن می کنند، عکاسی در این موزه را قدغن کند و البته با گرفتن جواب مثبت از وزارتخانه اعمال این ممنوعیت از چند روز پیش آغاز شده و همچنین روی سردر ورود و بلیت های بازدیدکنندگان این ممنوعیت چاپ شده است.