آرشیو یکشنبه ۱۴ امرداد ۱۳۸۶، شماره ۳۷۰۴
صفحه آخر
۲۴

خشونتی دیگر از کارگردان تاریخچه خشونت در جشنواره فیلم لندن

گروه فرهنگ و هنر - جدیدترین فیلم دیوید کراننبرگ، فیلمساز سرشناس کانادایی افتتاح بخش جشنواره فیلم لندن در هفدهم اکتبر خواهدبود.

به گزارش ورایتی، «قولهای شرقی» عنوان این تریلر گنگستری جدید از کراننبرگ است که داستان آن در فضای دنیای جنایتکاران و خلافکاران لندن می گذرد و درآن بازیگرانی چون نومی واتس، ویگو مورتنسن و وینسنت کاسل به ایفای نقش می پردازند.

مورتنسن که پیش تر در فیلم «تاریخچه خشونت» با این کارگردان همکاری کرده بود دراین فیلم نقش گنگستری روسی به نام نیکولای لوزین را بازی کرده است.واتس نیز در نقش یک پزشک ماما ظاهر می شود که بطور اتفاقی از حقایقی از خانواده لوزین پرده پوشی می کند که به مجموعه ای از جنایت ها دامن می زند. کراننبرگ درباره این فیلم که افتتاح بخش جشنواره لندن خواهدبود، گفته است: «بی صبرانه منتظرم دراین جشنواره باشم. «قولهای شرقی» نخستین فیلمی است که دور از زادگاهم «کانادا» ساخته ام و خیلی منطقی است که در لندن اتفاق می افتد. من از این شهر تاثیرات سینمایی بسیاری پذیرفته ام.»برپایه این گزارش «قولهای شرقی» نخستین فیلم کراننبرگ پس از «تاریخچه خشونت» در سال 2005 است. فیلمنامه آن را استیون نایت نوشته است و این فیلم پائیز امسال روانه پرده سینماها خواهدشد.

گفتنی است پنجاه و یکمین جشنواره فیلم لندن از هفدهم اکتبر تا اول نوامبر برپاخواهدبود.