آرشیو دوشنبه ۱۵ امرداد ۱۳۸۶، شماره ۱۸۸۶۸
اخبار کشور
۳

فرمانده نیروی زمینی سپاه: ایران عامل صلح و ثبات در منطقه است

فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران گفت: توان بازدارندگی سپاه، عامل مهم ثبات و آرامش در منطقه خلیج فارس است.

سرتیپ محمدرضا زاهدی در پایان تمرینات رسته ای تیپ دوم لشگر25 کربلای ساری در گفت وگو با خبرنگار فارس افزود: هم اکنون نیروی زمینی سپاه با بهره گیری از تجارب سال های دفاع مقدس و افزایش توان رزم در تمامی زمینه ها و همچنین اجرای دکترین یگانی با شیوه های نبرد نامتقارن به یک نیروی بازدارنده قابل اعتماد در منطقه و جهان تبدیل شده است.

وی جنگ روانی دشمنان، تحریک کشورهای همسایه و کشورهای حاشیه خلیج فارس را ناشی از خوی تجاوزگری استکبار و انتقال بحران به منطقه ارزیابی کرد و اظهار داشت: توان دفاعی جمهوری اسلامی ایران، کشورمان را به عامل مهم آرامش در منطقه تبدیل کرده است.

سرتیپ زاهدی تاکید کرد: تجربه سال های بعد از انقلاب نیز نشان می دهد که کشورمان هیچ گاه عامل تهدید علیه کشورهای مسلمان و همسایه نبوده است.

وی ادامه داد: در جریان جنگ تحمیلی نیز جوانان کشور تنها از موجودیت خود در مقابل متجاوزان دفاع کرده اند. فرمانده نیروی زمینی سپاه خاطرنشان کرد: ایران اسلامی در پی پایه ریزی نظامی پیشرفته با رویکرد ارزش های اسلامی و انسانی است.

وی در پایان گفت: وجود چنین نظام مقتدر و خواهان صلح و ثباتی به ضرر اهداف توسعه طلبانه آمریکا و متحدان اوست و آنها برای مخدوش کردن این قدرت فراگیر و موج آفرین به شیوه های جنگ روانی متوسل می شوند.

در این اردوی سه روزه، رزمندگان لشگر 25 کربلابه همراه حدود 500تن از بسیجیان شهرهای معین به اجرای تمرین های نظامی با شیوه های نبرد متقارن پرداختند.