آرشیو دوشنبه ۱۵ امرداد ۱۳۸۶، شماره ۱۸۸۶۸
اخبار کشور
۳

تماشای یک فیلم افشاگر بی عدالتی در آمریکا ممنوع شد

تماشای یک فیلم مستند که به افشای بی عدالتی امکانات بهداشتی و بیمه در کشور آمریکا می پردازد، برای جوانان و نوجوانان این کشور ممنوع اعلام شد!

به همین بهانه گروهی از جوانان و نوجوانان آمریکایی با برگزاری یک گردهمایی نسبتا وسیع در اعتراض به این اقدام دولت اعلام کردند که حتی اگر آن ها را به گوانتانامو بیاندازند، فیلم «سایکو» به کارگردانی مایکل مور را خواهند دید.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سینمای ایران، به نقل از رویترز، منتقدان سینمایی آمریکا بر این اعتقادند که مایکل مور با ساختن مستند سایکو، به جنگ با شعارها و اندیشه های نامزدهای ریاست جمهوری ایالات متحده رفته است.

انجمن منتقدان آمریکا در گزارشی ضمن تجزیه و تحلیل محتوای پیام مستندسایکو، آورده است: در حالی که نامزدهای ریاست جمهوری این کشور هر روز با شعارهای زیبا و مردم پسندانه خود دم از گسترش رفاه عمومی و محکم کردن ساختارهای اجتماعی در این کشور می زنند، مور با نمایش سایکو در سکوت محض و تنها با کمک گرفتن از پلان های سینمایی نشان داد که هیچ یک از آنان واقعا به فکر ایجاد فضای امن اجتماعی و فراهم کردن ساده ترین اصول که بیمه اجتماعی رایگان یکی از آنها به شمار می رود، برای شهروندان آمریکا نیستند. مایکل مور، کارگردان فیلم سایکو، پیش از این نیز تحت فشار دولت قرار گرفته بود.

گفتنی است، مور به همراه فیلم سایکو، مهرماه سال جاری و جهت شرکت در نخستین جشنواره فیلم های مستند به ایران سفر خواهد کرد.