آرشیو دوشنبه ۱۵ امرداد ۱۳۸۶، شماره ۱۸۸۶۸
اخبار کشور
۱۴

پیگیری روند درمان عبدالعزیز حکیم در تهران

سید عبدالعزیز حکیم رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق و رئیس فراکسیون اکثریت پارلمانی این کشور (ائتلاف عراق یکپارچه) شنبه شب برای تکمیل روند درمانی خود وارد تهران شد.

ماجد غماس از مسئولان دفتر مجلس اعلای اسلامی عراق در تهران در گفت وگو با مهر با بیان این مطلب گفت : چهارمین دوره درمانی سیدعبدالعزیز حکیم زیر نظر تیم ویژه پزشکی در یکی از بیمارستان های تهران آغاز شد.

غماس با بیان اینکه، درمان حکیم به صورت مرحله ای انجام می شود، وضعیت عمومی رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق را رضایتبخش و خوب توصیف کرد.

وی خاطر نشان کرد : بر اساس گفته های تیم معالج، آزمایش ها و نتایج سه دوره درمانی حکیم در گذشته نشان می دهد که وضعیت عمومی وی خوب و با ثبات است.

غماس در پاسخ به این پرسش که آیا ورود حکیم با سفر روز چهارشنبه نوری المالکی نخست وزیر عراق به تهران ارتباطی داشته است یا خیر؟ گفت : آقای حکیم بر اساس برنامه تنظیمی تیم معالج خود وارد تهران شده است و ورود ایشان هیچ ارتباطی با سفر آقای نوری المالکی به ایران ندارد.

وی درباره زمان پایان دوره درمانی رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق به مهر گفت : تا کنون سه دوره درمانی آقای حکیم با موفقیت به پایان رسیده است و تیم پزشکی درباره زمان پایان دوره درمانی وی تصمیم می گیرد.

حمید معله مسئول دفتر فرهنگی و اطلاع رسانی مجلس اعلای اسلامی عراق نیز در گفتگو با خبرگزاری ملی عراق «نینا» با اعلام خبر ورود حکیم به تهران گفت : آزمایشات و مراحل درمانی اخیر سید عبدالعزیز حکیم نشان می دهد که وضعیت جسمانی وی با ثبات و خوب است و فعالیت خود را به هنگام بازگشت به بغداد به طور طبیعی انجام داده است.

معله خاطرنشان کرد: سه دوره درمانی رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق موفقیت آمیز بوده است و وی در مدت حضور خود در تهران چهارمین دوره درمانی خود را پشت سر خواهد گذاشت.

رئیس تیم پزشکی سید عبدالعزیز حکیم بعد از پایان دوره سوم درمانی، به وی اجازه بازگشت موقت به عراق تا زمان آغاز دوره چهارم درمانی را داده بود.

محمد رضا مسجدی پزشک معالج رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق نیز گفت : مرحله درمان و بهبودی آقای حکیم به صورت مناسب طی می شود.