آرشیو پنجشنبه ۱۸ امرداد ۱۳۸۶، شماره ۳۷۰۹
ایران زمین
۱۱

ایجاد دانشگاه جامع در استان گلستان

گرگان خبرنگار «ایران»: ارتقای دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان به دانشگاه جامع و تجمیع مؤسسات آموزش عالی استان یکی از مصوبات سفر رئیس جمهوری در استان گلستان بود که به گفته مسئولان دانشگاه، اجرای آن در دست اقدام است.

رئیس دانشگاه علوم کشاورزی ومنابع طبیعی گرگان در جمع خبرنگاران گفت: تاکنون رشته های جغرافیا، زبان انگلیسی و ادبیات فارسی در دانشکده علوم انسانی

راه اندازی و مجوز رشته های حسابداری و فیزیک نیز دریافت شده، به تدریج در حال کامل کردن دانشگاه جامع هستیم.

دکتر رامین رحمانی افزود: هم اکنون 11 رشته کاردانی، 7 رشته کارشناسی ناپیوسته، 42 رشته کارشناسی پیوسته و 25 رشته کارشناسی ارشد در این دانشگاه، برپا و 4 دوره دکترا در این دانشگاه فعال است.

وی اظهار داشت: برای راه اندازی هر رشته جدید نیاز به استخدام 3 نفر استاد با مدرک دکترای مربوط داریم که در این باره با کمبود هیات علمی روبه رو شدیم به همین خاطر دانشگاه گرگان از فارغ التحصیلان دکترا در رشته های فنی استقبال می نماید.

وی همچنین از راه اندازی دانشکده فناوری اطلاعات خبر داد و گفت: با توجه به متخصصان این رشته در استان و بازگشت دانشجویان بورسیه ای که در خارج از کشور به سر می برند دانشکده ای با رشته های مهندسی رباتیک، فناوری اطلاعات، سخت افزار و نرم افزار راه اندازی خواهد شد.

رئیس دانشگاه منابع طبیعی گرگان در ادامه از طرحی برای دانشکده فناوری مهندسی و هنر معماری در استان خبرداد و اظهار امیدواری کرد: با راه اندازی این دانشکده های جدید در زمینه صنعت به توسعه گلستان کمک شود.

وی افزود: ایجاد دانشگاه در علی آبادکتول مصوبه دیگری بود که در 3 رشته کارهای ساختمانی، عمران و کامپیوتر با 90 دانشجو پارسال انجام شد و هر سال دانشجوی جدید خواهد پذیرفت. بودجه این کار از محل بودجه دانشگاه منابع طبیعی گرگان گرفته شده است.

دکتر رحمانی در ادامه با اشاره به قدمت 50 ساله دانشگاه منابع طبیعی گرگان تصریح کرد: به بهانه تخصصی بودن این دانشگاه نباید جوانان منطقه را از داشتن دانشکده های دیگر محروم کرد بلکه باید زمینه ساخت دانشگاه های جدید را در کنار دانشگاه قبلی ایجادکرد.

وی در ادامه گفت: یکی دیگر از مصوبات سفر تجهیز کتابخانه مرکزی دانشگاه بود که به کتابخانه منطقه ای با امکان دسترسی الکترونیک تبدیل خواهد شد. برای این کار تاکنون 2 میلیارد تومان هزینه در نظرگرفته شده است که این طرح در مرحله مناقصه قراردارد.