آرشیو پنجشنبه ۱۸ امرداد ۱۳۸۶، شماره ۶۲۱۶
اقتصاد
۴

راهکارهای نهاوندیان برای هزینه درست درآمد نفتی کشور

مهر:محمد نهاوندیان رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن تهران به فراخوان رئیس جمهوری برای ارائه راهکار درباره نحوه هزینه درآمد نفتی کشور پاسخ داد. محمد نهاوندیان گفت: در مورد نحوه استفاده از درآمدهای نفتی، قطعا راه حل های بسیار جدی وجود دارد، به نحوی که ما می بایست از خیلی پیشتر از این، این نکته بسیار روشن را که نباید از سرمایه های نفتی برای هزینه های جاری دولت استفاده کنیم مورد توجه قرار می دادیم.

وی افزود: در شرایط فعلی، سرمایه های زیرزمینی کشور باید تبدیل بهسرمایه های روی زمینی شود به این معنا که درآمدهای نفتی فقط به کار سرمایهگذاری و ایجاد ظرفیت های جدید کارآفرینی و اشتغال تبدیل شود.رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران ادامه داد: سرمایه های نفتی کشور باید به واحدهای تحقیق و توسعه موجود کمک کند، البته یک راه دیگر صرف مطلوب سرمایه های نفتی، سرمایه گذاری های خارجی است.

وی تصریح کرد: برای حفظ سهم ایران در بازارهای جهانی، می بایست ایران در سرمایه گذاری جهانی نیز حضور داشته باشد.رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران گفت: موفقیت در استفاده از منابع نفتی، ترکیبی از برنامه های استفاده از منابع ارزی را می طلبد که تا به حال متاسفانه وجود نداشته و در این راستا نیز از نظرات بخش خصوصی در برنامه ریزی های توسعه، کمتر استفاده شده است