آرشیو یکشنبه ۲۱ امرداد ۱۳۸۶، شماره ۱۸۸۷۲
اخبار کشور
۱۴

مدیرکل پاسخگویی به شکایات آموزش و پرورش: مدیرانی که برای ثبت نام دانش آموزان وجه درخواست کنند عزل می شوند

مدیران مدارس دولتی که هنگام ثبت نام از اولیای دانش آموزان مطالبه وجه یا تعهد مالی کنند، عزل می شوند.

به گزارش ایسنا عباس رهی مدیرکل پاسخگویی به شکایات آموزش و پرورش گفت: ثبت نام مدارس دولتی امسال با دستور وزیر آموزش و پرورش مسیر خود را به خوبی طی کرد و نسبت به سالهای گذشته، مردم از رضایتمندی و آرامش خاطر بیشتری در امر ثبت نام فرزندانشان برخوردار بودند.

وی با اشاره به بهبود وضعیت ثبت نام در مدارس دولتی نسبت به سال 1385 گفت: سال گذشته دو هزار و 400 شکایت در مورد تعهد مالی یا اخذ وجه در هنگام ثبت نام به آموزش و پرورش اعلام شد که با بررسی های انجام شده همه وجوه اخذ شده برگردانده و تعهدات مالی لغو شد.

مدیرکل پاسخگویی به شکایات آموزش و پرورش افزود: از میان شکایات اعلامی در سال گذشته، به 47 نفر از مدیران مدارس تذکر کتبی با درج در پرونده داده شد، 13 نفر از مدیران متخلف عزل شدند و بیش از 200 مدیر نیز به دلیل پیگیری های مستمر در ثبت نام صحیح دانش آموزان مورد تشویق قرار گرفتند.

کاهش یک سومی شکایات و تخلفات نسبت به سال گذشته

رهی با اشاره به کاهش یک سومی تخلفات در ثبت نام دانش آموزان در مدارس دولتی نسبت به سال گذشته، گفت: آمار نهایی شکایات پس از پایان ثبت نام دانش آموزان مردودی در شهریورماه و دریافت اطلاعات نهایی از استان ها اعلام می شود.

وی تصریح کرد: تاکنون به همه مدیران مدارس دولتی که اخذ وجه یا تعهد مالی در هنگام ثبت نام ازدانش آموزان داشته اند، نسبت به برگرداندن وجوه اخذ شده تذکر داده شده است که در مرحله اول پس از برگرداندن وجه، برای این مدیران توبیخ کتبی با درج در پرونده صادر می شود.

مشاور وزیر اضافه کرد: در مرحله دوم اگر وجوه اخذ شده از سوی مدیران مدارس دولتی برگردانده نشود، عزل مدیر مذکور را در پایان مدت ثبت نام یعنی تا قبل از مهرماه ازسوی وزیر آموزش و پرورش به دنبال دارد که البته تاکنون تخلفات اخذ وجه در هنگام ثبت نام با تذکر کتبی برطرف شده است.