آرشیو چهارشنبه ۲۴ امرداد ۱۳۸۶، شماره ۵۳۰
بازار کالا
۸

اخبار کوتاه

خودروهای شش میلیون تومانی چینی 9 ماه دیگر در بازار

ایسنا-در حالی که شرکت ایران خودرو قراردادی با شرکت چینی «چری» برای تولید خودرو ارزان قیمت چری در ایران امضا کرده است، جزییات بیش تری از این طرح مشخص شده است.

بر اساس این قرارداد، اولین محصول این شرکت خودروسازی 9 ماه دیگر وارد بازار ایران خواهد شد. قیمت فروش این خودرو نیز حدود شش میلیون تومان برآورد شده است.

اولین سری از این خودروها در شرکت ایران خودرو خراسان تولید می شود اما بعد از احداث کارخانه ای در شهر بابل در شمال ایران، تولید خودرو «چری» به این کارخانه منتقل می شود. ظرفیت کارخانه تولید خودرو چری در بابل سالانه 200 هزار دستگاه پیش بینی شده است. ارزش کل سرمایه گذاری این طرح نیز _200 میلیون دلار است و شرکت ایران خودرو با 49 درصد، شرکت چری با 30 درصد و شرکت های قطعه سازی ایران 21 درصد این سرمایه را تامین خواهند کرد.از سوی دیگر، این خودرو جزو خودروهای کم مصرف به شمار می رود و متوسط مصرف بنزین آن در 100 کیلومتر حدود پنج لیتر است.

رییس اتحادیه مشاوران املاک: قیمت مسکن طی دو ماه آینده افزایشی نخواهد داشت

فارس-رییس اتحادیه مشاوران املاک تهران گفت:«قیمت مسکن پس از یک دوره جهش طی دو ماه گذشته ثابت باقی مانده است،بنابراین به نظر می رسد این رکود و کمبود تقاضا، قیمت مسکن را در ماه های آتی باز هم ثابت نگه دارد.»

مصطفی قلی خسروی،با بیان این که «قیمت مسکن در فصل تابستان ثابت خواهد ماند»،اظهار کرد:«کاهش قدرت خرید متقاضیان مسکن موجب شده تا بازار مسکن با رکود مواجه شود و این رکود نیز قیمت ها را ثابت نگه دارد.»اما به هر حال باید اذعان کرد: «رکود حاکم بر بازار مسکن به دلیل رشد کاذب قیمت ها در سال گذشته و کاهش قدرت خرید متقاضیان است.»رییس اتحادیه مشاوران املاک اظهار کرد: «رکود حاکم بر بازار مسکن به این معنی نیست که تقاضا در بازار وجود ندارد بلکه در حال حاضر بازار با یک تقاضای پنهان بالقوه مواجه شده است.»وی ادامه داد: «کمبود تقاضا که به دلیل کاهش قدرت خرید برخی از متقاضیان به دلیل رشد قیمت ها در گذشته بوده موجب شده تا تقاضا برای خرید مسکن در بازار به شکل قابل توجهی کاهش یابد.»