آرشیو پنجشنبه ۲۵ امرداد ۱۳۸۶، شماره ۱۴۶۸
سیاسی
۷

عطریانفر: پیشنهاد هاشمی قابل اجرا است

یک عضو حزب کارگزاران سازندگی، مجمع تشخیص مصلحت نظام را بهترین بازوی مشورتی برای تصمیم گیری درخصوص مسائل سیاست خارجی دانست.

محمد عطریانفر در گفت وگو با آفتاب درخصوص اظهارات علی اکبر هاشمی رفسنجانی در خطبه های نماز جمعه تهران درباره آمادگی جمهوری اسلامی برای گفت وگو با ایالات متحده در هر سطحی گفت: «آقای هاشمی از زمره بنیانگذاران نظام جمهوری اسلامی هستند و حق مسلم ایشان است که درباره مسائل اظهارنظر کنند. از سوی دیگر ایشان نزدیک ترین فرد به رهبر معظم انقلاب نیز هستند.»

وی در ادامه به اظهارنظرهایی درباره عدم لزوم ارتقای سطح مذاکرات اشاره کرد و افزود: «شخصی با این حد از مسوولیت سخن گفته است و افراد درجه دوم و سوم در چنین شانی نیستند که پاسخ رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام را بدهند. نهادی که همه قوای کشور از جمله ریاست جمهوری براساس قانون می بایست از بعد مشورتی با آن همکاری کنند.»

این فعال سیاسی اصلاح طلب ادامه داد: «مسائل سیاست خارجی به گونه یی نیست که در مسوولیت تام و تمام دولت باشد. بهترین نهاد تصمیم گیری در این باره مجمع تشخیص مصلحت نظام است که به مقامات عالی نظام مشورت می دهد و رئیس مجمع طبعا بهترین بازوی مشورتی در این باره است.» عطریانفر در پایان درخصوص اجرایی بودن این پیشنهاد اظهار داشت: «آقای هاشمی از زمره مدیران اجرایی کشور بوده اند و موضوعات را به خوبی تشخیص می دهند. طبعا اگر این پیشنهاد فاقد جنبه های اجرایی بود ایشان آن را مطرح نمی کردند.»