آرشیو یکشنبه ۲۸ امرداد ۱۳۸۶، شماره ۱۴۷۰
اقتصاد ایران
۱۴

مدیرعامل بانک مسکن: وام 18 میلیونی وکالتی با پرداخت 10درصد به نام خریدار سند می خورد

فارس: مدیرعامل بانک مسکن گفت: افرادی که اقدام به خرید وام مسکن 18 میلیون تومانی به صورت وکالتی کرده اند تا آخر شهریورماه فرصت دارند با مراجعه به بانک مسکن اقدامات قانونی برای تغییر این تسهیلات به نام خود را انجام دهند.

حسن کاری با بیان این مطلب اظهار کرد: بر اساس مصوبه جدید افرادی که تا آخر تیرماه 86 وام مسکن را به صورت وکالتی معامله کرده اند می توانند با پرداخت 10 درصد مانده تسهیلات خود این تسهیلات را به نام خود تغییر دهند.

کاری گفت: به عنوان مثال اگر فردی وام مسکن 18 میلیون تومانی یا واحد مسکونی وکالتی خریداری کرده می تواند با پرداخت یک میلیون و 800 هزار تومان این تسهیلات را به نام خود تغییر دهد.

وی افزود: برخی از افراد که اقدام به خرید وام به صورت وکالتی کرده اند 2 یا 3 سال نیز تسهیلات خود را پرداخت کرده اند اما اگر حتی این پرداخت ها به سال هم نرسیده باشد چنانچه این فرد یک وام 12 میلیون تومانی خریده باشد می تواند با پرداخت یک میلیون و 200 هزار تومان مابقی این تسهیلات را به نام خود تغییر دهد.

مدیرعامل بانک مسکن گفت: قبل از مصوبه جدید چون پرداخت وام 18 میلیون تومانی به صورت توام (12 میلیون تومان) با سپرده و 6 میلیون تومان بدون سپرده بود افراد باید حتما وام 6 میلیون تومانی بدون سپرده را تصفیه کرده و سپس با گذشت 1 تا 3 ماه از مدت بازپرداخت و واریز کردن 10 تا 30 درصد مانده تسهیلات اقدام برای تغییر نام این تسهیلات می کردند.

کاری در خصوص مشکلات به وجود آمده برای خرید وام مسکن به صورت وکالتی گفت: با توجه به مشکلات احتمالی خرید و فروش وکالتی واحد های مسکونی مصوبه جدید می تواند در جلوگیری از هرگونه نگرانی و مشکلی موثر باشد و متقاضیان این گونه وام ها را از نگرانی خارج کند.