آرشیو سه‌شنبه ۳۰ امرداد ۱۳۸۶، شماره ۳۷۱۸
ایران زمین
۱۱

بازسازی خط آهن مشهد _ تهران زمان سفر را کوتاهتر کرد

«ایران»: با بازسازی خط آهن مشهد - تهران زمان حرکت قطارها در این مسیر 45 دقیقه کاهش می یابد.

محمدهادی ضیایی مهر، مدیرکل راه آهن خراسان رضوی با بیان این مطلب از بازسازی 200 کیلومتر از مسیر راه آهن مشهد - تهران خبر داد و افزود: از این میزان خطوط قدیمی، حدود 120 کیلومتر در حوزه راه آهن خراسان رضوی قرار دارد که از ابتدای سال تاکنون بازسازی 40 کیلومتر آن آغاز شده است.وی پیشرفت فیزیکی بازسازی و نوسازی این 40 کیلومتر را بیش از 85 درصد عنوان کرد.

وی اظهارداشت: از ابتدای سال تاکنون 20 کیلومتر از مسیر در محدوده شهرستان نیشابور بازسازی شده و هم اینک نیز بازسازی 20 کیلومتر دیگر در مسیر مشهد - تپه سلام آغاز شده که با سرعت مراحل کار در حال انجام است.

وی ابراز امیدواری کرد این طرح تا پایان امسال کامل شود. او اعتبار تعیین شده برای بازسازی کل 200 کیلومتر را 880 میلیارد ریال عنوان کرد.

وی محدوده مسیر ریلی مشهد - تهران را در حوزه راه آهن خراسان رضوی از ناحیه مشهد تا ایستگاه نقاب سبزوار به طول 272 کیلومتر عنوان کرد و اظهار داشت: با توجه به قدمت خط آهن مشهد - تهران طرح نوسازی 200 کیلومتر از ریل قدیمی مسیر امسال آغاز شده که با اجرای آن زمان سیر قطارهای مسافری در این مسیر حدود 45 دقیقه کاهش می یابد.

وی اجرای این طرح را موجب افزایش سرعت حرکت قطارها و ارتقای سطح ایمنی شبکه ریلی استان خواند.

وی برقی کردن مسیر مشهد - تهران را از دیگر طرح های توسعه شبکه ریلی استان برشمرد و گفت: اجرای این طرح موجب می شود با افزایش سرعت قطارهای مسافری و کاهش زمان سفر بین تهران - مشهد هزینه های سفر ریلی در دراز مدت مقرون به صرفه تر شود.

مدیرکل راه آهن استان همچنین از آغاز مطالعات این طرح خبر داد و ابراز امیدواری کرد تا پایان امسال اسناد مناقصه این طرح عظیم تهیه و عملیات اجرایی آن از سال آینده آغاز شود.