آرشیو چهارشنبه ۳۱ امرداد ۱۳۸۶، شماره ۱۴۷۳
برش های کوتاه
۹

بستنی خنک کننده برای سگ ها

گروه ترجمه: یک زن اتریشی موفق به ساخت بستنی یی شد که به سگ ها در خنک کردن دمای بدن شان کمک می کند. در ایوری،مغازه یی کوچک در وین اتریش سگ ها می توانند به مغازه خود آمده و بستنی وانیلی، برنج و ژله با طعم سویا نوش جان کنند.

سیمونا لئوناردینی صاحب این کافی شاپ سگ ها بیان داشت که مواد غذایی وی دارای چربی، شکر یا افزودنی هایی که باعث درد شکم در سگ ها می شود نیستند. این مواد خوراکی دقیقا براساس دستور العمل ایتالیایی آنها تهیه می شود.

خانم لئوناردینی پس از اینکه دریافت مشتری هایش اغلب یک بستنی برای خود و یک بستنی برای سگ هایشان می خرند به فکر ساخت بستنی ویژه سگ ها افتاد. او بیان داشت: «سگ ها در اثر خوردن بستنی انسان ها مریض می شوند. من برای حل این معضل و کمک به سگ های شکمو تصمیم گرفتم بستنی مخصوص آنها را درست کنم.»

این خانم ماه ها وقت صرف کرد تا بستنی مخصوصش به تایید وزارت بهداشت رسید. خانم لئوناردینی می گوید قانون های مربوط به مواد غذایی سگ ها بسیار جدی تر از قانون های در ارتباط با غذای انسان ها است.

این زن روزانه در حدود 20 مشتری سگ دارد. قیمت هر لیوان بستنی سگی 3 دلار و بیست سنت است. او قصد دارد فروش این بستنی را به زودی در تمام اتریش آغاز کند. طعم این بستنی ها به هیچ عنوان مطلوب انسان ها نیست. یکی از مشتری هایی که این بستنی را چشیده بود، گفت این بستنی مزه آهن سرد می دهد. البته سگ ها از این محصول به خوبی استقبال کرده و با ولع آن را می خورند.