آرشیو شنبه ۳‌شهریور ۱۳۸۶، شماره ۱۸۸۸۳
اخبار کشور
۲
خبر ویژه

دیدگاه آقای کروبی نبوده است!

در واکنش به یادداشت روز کیهان 86.5.31 با عنوان «با شیطان پالوده نخورید» که در آن به درج یادداشتی در روزنامه اعتماد ملی اعتراض شده و از آقای کروبی خواسته شده بود مراقب حزب و روزنامه تحت مسئولیت خود باشند که اعتقادات اسلامی و آموزه های حضرت امام(ره) را زیر سؤال نبرند، روزنامه یادشده در شماره روز پنج شنبه خود، اعلام کرد آنچه در یادداشت روزنامه اعتماد ملی آمده است، دیدگاه شخصی نویسنده آن است و ربطی به دیدگاه آقای کروبی و یا حزب اعتماد ملی ندارد!

تلاش روزنامه اعتماد ملی برای رفع مسئولیت از آقای کروبی و حزب اعتماد ملی درحالی است که جناب آقای کروبی مسئول حزب و روزنامه اعتماد ملی است و حق ندارد به بهانه این که مفاد آن یادداشت، دیدگاه شخصی نویسنده آن است به بدیهی ترین مبانی اعتقادی اسلام و آموزه های حضرت امام خمینی(ره) حمله کند. عذر جناب آقای کروبی فقط هنگامی پذیرفته بود که روزنامه ایشان، مفاد یادداشت مزبور را به عنوان یک دیدگاه مطرح کرده و سپس به نقد و نفی آن می پرداخت ولی حزب اعتماد ملی نه فقط چنین نکرده است بلکه عقاید انحرافی نویسنده یادداشت را بدون کمترین توضیح و یا تعریضی به چاپ رسانده است و این، غیر از مقابله با عقاید اسلامی و نظرات حضرت امام(ره) مفهوم دیگری ندارد و حال آن که از آقای کروبی به عنوان یک روحانی مدعی خط امام(ره) انتظار می رود از تلاش جریان های مشکوک و بدسابقه برای مخدوش کردن مبانی اسلام و انقلاب جلوگیری کند نه آن که به اینگونه حرکت ها میدان بدهد. ایشان چگونه می تواند وظیفه الهی خود در امر به معروف و نهی از منکر را نادیده بگیرد؟ به قول حضرت امیر(ع) خدا قبل از آن که از نادانان عهد بگیرد که در پی آموختن باشند، از عالمان عهد گرفته است که نادانان را آموزش دهند.

گفتنی است در همین شماره از روزنامه اعتماد ملی، نویسنده یادداشت مورد اشاره نیز با آسمان و ریسمان کردن های خنده دار کوشیده است مطالب سخیف و دم دستی یادداشت قبلی خود را به گونه ای اصلاح کند که...