آرشیو شنبه ۳‌شهریور ۱۳۸۶، شماره ۱۸۸۸۳
اخبار کشور
۲
خبر ویژه

لاپوشانی ناشیانه یک سایت

یک پایگاه اینترنتی تلاش کرد تناقض های موجود در تحلیل های خود درباره نحوه رفتار با برخی متهمان براندازی را با مظلوم نمایی و ناسزاگویی به کیهان پنهان کند.

سایت بازتاب که گویا هنوز توان درک تفاوت های ساده موجود میان «کار فرهنگی» و «پروژه اطلاعاتی امنیتی در پوشش فعالیت فرهنگی و دانشگاهی» را ندارد، چندی پیش وقتی فیلم اعترافات هاله اسفندیاری و کیان تاج بخش از سیما پخش شد، طی تحلیلی پروژه براندازی نرم را- که امروزه هم طرح اقدام و هم افراد دخیل در آن و جزئیات ماموریت هایی که دریافت کرده بودند برای کشور مشخص است- «ترویج ارزش های فرهنگی و تلاش برای صدور این روش ها به کشورهای دیگر» خوانده بود. این سایت در ادامه تحلیل خود با بیان اینکه جمهوری اسلامی خود ابداع کننده چنین روشی بوده(؟!) از اینکه چرا امروز از این ناحیه برای کشور احساس خطر می شود انتقاد کرده بود.

کیهان همان موقع نسبت به چنین ساده انگاری هایی هشدار داد و تلاش کرد طی گزارش های تفصیلی و مستند نشان دهد پروژه براندازی نرم- ناتوی فرهنگی- چه ابعاد عمیقی دارد و تا چه حد می تواند برای امنیت ملی ایران خطرناک باشد. انتشار این گزارش ها همچنان در کیهان ادامه دارد و خواهد داشت.

چندی بعد، پس از آنکه معلوم شد اسفندیاری در ازای تودیع وثیقه در آستانه خروج از زندان است، این سایت با درج مطلبی به زغم خود سعی کرد گزارش های مستند کیهان در این زمینه را مخدوش جلوه دهد.

سایت بازتاب وقتی با پاسخ مستند کیهان درباره چگونگی برخورد سؤال برانگیز این سایت با ماجرای جاسوسان آمریکایی و اعترافات آن روبرو شد، چنانچه گویی اسناد این برخورد سؤال برانگیز از خاطرها رفته و یا آنچه سایت بازتاب در این باره نوشته شده بود، دیگر قابل دسترسی نیست، خبر ویژه کیهان را «دروغ» نامید! و تلاش کرد، از این طریق بر چرخش یکصد و هشتاد درجه ای خود سرپوش بگذارد. این تلاش ناشیانه در حالی است که نحوه برخورد این سایت با ماجرای جاسوسان آمریکایی و اخبار ویژه کیهان در این خصوص تماما در دسترس همگان و قابل مراجعه است.