آرشیو شنبه ۳‌شهریور ۱۳۸۶، شماره ۱۸۸۸۳
اخبار کشور
۳

رئیس مجلس، مرکز ملی پاسخگویی به سؤالات دینی کشور را در قم افتتاح کرد

مرکز ملی پاسخگویی به سؤالات دینی کشور پنج شنبه با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی افتتاح شد.

دکتر غلامعلی حداد عادل رئیس مجلس شورای اسلامی در این مراسم حوزه های علمیه را مبدا و منشا انقلاب اسلامی دانست و گفت: اگر نگاهی به فعالیت های پس از پیروزی انقلاب اسلامی در حوزه های علمیه داشته باشیم شاهد تحولات مهم و تاثیرگذاری از سوی حوزه های علمیه در جامعه بوده ایم.

حداد عادل افتتاح مرکز ملی پاسخگویی به سؤالات دینی را امری مبارک دانست و اظهار داشت: در قرآن و سیره پیامبر و ائمه«ع» همواره بر سؤال پرسشگری تاکید شده است.

وی تصریح کرد: امروز چشم مسلمانان دنیا به جمهوری اسلامی به عنوان ام القرای جهان اسلام دوخته شده و حوزه های علمیه به عنوان مهدانقلاب باید قبل از ایجاد شبهه از سوی دشمنان با شبهه شناسی به دشمن حمله کرده و پاسخهای علمی مناسبی به سؤالات بدهند.

به گزارش خبرنگار ما حجت الاسلام والمسلمین سیدسجاد حسینی بوشهری مدیر حوزه علمیه قم نیز با تاکید بر این که پاسخ به شبهات امروز باید با ادبیات روز صورت گیرد گفت: در پاسخ به سؤالات باید از روش قرآن و اهل بیت«ع» بهره بگیریم و پاسخ ها را به صورت جامع و تخصصی و متناسب با نیاز مخاطب ارائه و به سایر زبانهای روز دنیا ترجمه کنیم.

شایان ذکر است مرکز ملی پاسخگویی به سؤالات دینی در برنامه آینده خود با 110 خط تلفن به شماره 09640، بدون نیاز به کد از تمام کشور پاسخگوی سؤالات مردمی خواهد بود و از نیمه شعبان فعالیت خود را آغاز می کند.