آرشیو شنبه ۳‌شهریور ۱۳۸۶، شماره ۱۸۸۸۳
اخبار کشور
۳

مدیر پروژه نیروگاه برق عسلویه: نیروگاه گازی عسلویه آماده دریافت گاز برای قرارگرفتن در مدار است

مدیر پروژه نیروگاه برق عسلویه گفت: نخستین واحد این نیروگاه هزار مگاواتی برای قرار گرفتن در مدار، آماده دریافت گاز به عنوان سوخت اصلی است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، «عزیز الله حاجی ولیئی» در جمع خبرنگاران اعلام کرد: گاز به عنوان سوخت اصلی نیروگاه عسلویه هنوز به این نیروگاه ارسال نشده است.

وی با تاکید بر این که قرارداد تامین گاز نیروگاه سال گذشته با شرکت ملی گاز ایران منعقد شده، گفت: تاکنون هیچ اقدامی نیز برای انتقال گاز به نیروگاه صورت نگرفته است.

او گفت: مخزن سوخت مایع با ظرفیت 20 هزار مترمکعب برای مواقع اضطراری به عنوان سوخت دوم این نیروگاه در نظر گرفته شده است، اما تاکنون توانسته ایم فقط پنج هزار متر مکعب گازوئیل در این مخزن ذخیره کنیم.

حاجی ولیئی با بیان این که هر واحد نیروگاه در هر ساعت 140 متر مکعب گازوئیل مصرف می کند، اظهار داشت: ذخیره فعلی گازوئیل در نیروگاه تنها جوابگوی دو روز نخستین واحد نیروگاه است.

وی همچنین با بیان این که خط انتقال برق نیروگاه به شبکه سراسری برق کشور نیز آماده نشده است، تاکید کرد: آماده سازی خط انتقال برق از تعهدات شرکت توانیر و سازمان توسعه برق است که متاسفانه هنوز آماده نیست.