آرشیو شنبه ۳‌شهریور ۱۳۸۶، شماره ۱۸۸۸۳
اخبار کشور
۱۴

کریستین ساینس مانیتور آمریکا هیچ سندی برای اثبات اتهامات خود علیه ایران ندارد

یک روزنامه آمریکایی درگزارشی با اشاره به سوابق اتهامات کشورش علیه ایران نوشت: بسیاری از تحلیلگران معتقدند که باید به اتهامات کنونی آمریکا علیه ایران نیز شک کرد.

«کریستین ساینس مانیتور» دراین باره نوشت:«در طول روزهای سیاه مداخله نیروهای آمریکایی در سومالی به سال 1993 و تلفات نیروهای آمریکایی از شبه نظامیان معتاد به مواد مخدر دراین کشور، مقامات واشنگتن انگشت اتهام را به سوی یک نام آشنایی یعنی ایران نشانه می رفتند.»

«مادلین آلبرایت» نماینده وقت آمریکا در سازمان ملل متحد با جنگ سالاران سومالی و تروریستها در سودان دست اتحاد تاکتیکی به هم داد. درآن زمان برای نخستین بار حرف از قاچاق تسلیحات ایران به سومالی به میان آمد. درموگادیشو نیز به خبرنگاران گفته شد که عوامل ایران مشغول آموزش سومالیایی ها برای ساخت بمب ها هستند.

این روزنامه تصریح کرد:«اما هیچگاه مدرکی دال بر اثبات این مدعا ارایه نشد.»

دراین گزارش آمده است:«درشرایط کنونی نیز اتهامات آمریکا علیه نقش ایران درعراق روبه افزایش است. اما تحلیلگران می گویند که تاریخچه و سابقه ادعاهای بی اساس آمریکا علیه ایران نشان داده باید به این اظهارات و اتهامات با دیده احتیاط نگریست.»

به گفته این تحلیلگران، درسی که باید از این امر گرفت این است که طرح اینگونه اتهامات کوبیدن بر طبل آشنا است.

بنا بر ارزیابی این روزنامه آمریکایی، تازه ترین اقدام دولت بوش تشدید تلاش ها برای خرابکار جلوه دادن ایران در عراق و تصمیم واشنگتن در قراردادن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران در زمره گروه های تروریستی است تا راه برای فشارهای بیشتر و برنامه هسته ای ایران و ادامه طرح اتهاماتی چون آموزش و تامین مالی شبه نظامیان ضد آمریکایی عراق توسط ایران باز شود.